افزایش سرمایه شهرداری اصفهان در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی

ارائه گزارش مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و تصویب چند لایحه، مهم‌ترین دستورجلسات امروز شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و حق تقدم افزایش سرمایه شهرداری به مبلغ حدودی ۶۳۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال، حاکی از افزایش سرمایه شهرداری در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به مبلغ مذکور در قالب آورده‌های نقدی، غیرنقدی و مطالبات با رعایت مقررات مربوطه در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و در نهایت تصویب شد.

پورمحمد شریعتی‌نیا، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام موافقت کمیسیون با این مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، گفت: با توجه به ارزش افزوده‌ای که شرکت کسب کرده، شایسته است که شهرداری سهم خود را در این شرکت بیشتر کند که اعضای کمیسیون به اتفاق آرا لایحه پیشنهادی را پذیرفتند.

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان و رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌ها نیز تصریح کرد: پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اگرچه افتتاح شده است اما همچنان نیازمند اقدامات تکمیلی و خرید تجهیزات است بنابراین فرصتی برای شهرداری است تا از این امتیاز برای افزایش سهم خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این افزایش سهم به‌صورت غیرنقدی پیشتر اختصاص یافته و بخش دیگر نیز باید به‌صورت نقدی تأمین شود.

همچنین علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با ارائه گزارش از اقدامات این شرکت در سه سال گذشته، اظهار کرد: در ابتدای این مسئولیت چون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را متعلق به مردم می‌دانستیم، رویکرد کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: روند سوددهی شرکت از سال ۹۶ تا ۹۸ افزایشی بوده و در انتهای سال ۹۸ به ۲۳۳ درصد رسیده که نوعی رکورد در شرکت نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود؛ با وجود شرایط تورمی موجود، کاهش هزینه‌ها نیز از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ روند نزولی داشته به نحوی که در پایان سال ۹۸ کاهش هزینه‌ها به منفی شش درصد رسید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: در سه سال گذشته که سخت‌ترین شرایط اقتصادی در مدت ۲۷ سال برای فعالیت صنعت نمایشگاهی بود، بیش از ۱۳۰ نمایشگاه با کیفیت برگزار شد و پیرو آن رکورد جدیدی هم در افزایش سرمایه نمایشگاه‌های بین‌المللی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه سرمایه اسمی شرکت با حمایت‌های شورای شهر و اتاق بازرگانی بیش از هشت برابر در مدت زمان مدیریت جدید افزایش پیدا کرد، گفت: زمانی که پروژه محل جدید نمایشگاه‌ها را تحویل گرفتیم حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بیش از ۲۵ میلیارد تومان بدهی به عهده این پروژه مانده بود؛ توقف پروژه نه تنها باعث خسارت به ساختمان می‌شد بلکه برای شرکت نمایشگاه‌ها و پیمانکار نیز موجب خسارت بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: با افزایش سرمایه‌ای که شورای شهر و اتاق بازرگانی برای پروژه نمایشگاه انجام دادند بدهی‌ها پرداخت و در طول سه سال گذشته بیش از ۲۲۰ قرارداد با پیمانکاران مختلف بسته شد؛ بیش از ۴۰ میلیارد تومان کاهش هزینه در یکی از مناقصه‌ها اتفاق افتاد که این روش را در مناقصات دیگر نیز استفاده کردیم و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه در پروژه رخ داد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: ساختمان فعلی نمایشگاه بین‌المللی یکی از زیباترین و استانداردترین نمونه‌ها در کشور است که پیوست فرهنگی نیز دارد و با در نظر گرفتن گنجینه هنر معماری ایرانی _ اسلامی بنا شده است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ویترین و آبروی شهر اصفهان است و می‌تواند باعث توسعه شهری و بازاریابی شهری شود.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای شهر اصفهان در این جلسه علاوه بر موافقت با چند توافقنامه شهرداری با موضوع تملک و واگذاری املاک، پیشنهاد عقد قرارداد معادل ۱۳ میلیارد ۹۲۰ میلیون ریال با شرکت گلنور جهت اجرای نورپردازی مسجد شیخ لطف الله را به تصویب رساندند.

همچنین تفریغ بودجه و گزارشات بازرس قانونی و حسابرسان از عملکرد سال ۱۳۹۸ سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و برنامه پنج‌ساله اصفهان ۱۴۰۵ از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

پیشنهاد انتشار مبلغ چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تأمین بخشی از منابع مالی در توسعه خطوط تندروی اتوبوسرانی با نرخ سود اعلامی بانک مرکزی و تطبیق بازپرداخت ۵۰‬ درصد‬ اصل و سود توسط دولت، پیشنهاد برگزاری مناقصه عمومی جهت بازسازی تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری ایران خودرو مدل ۴۵۷ با هزینه تقریبی هر دستگاه دو‬ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال‬ و پیشنهاد برگزاری مناقصه عمومی جهت بازسازی تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس شهری زرین خودرو مدل سپهر با هزینه تقریبی هر دستگاه ۲‬ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال نیز سه مصوبه حمل‌ونقلی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

کد خبر 464606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.