تراموای اصفهان برمبنای یکپارچگی با سایر سیستم‌های حمل‌ونقلی احداث شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار درخواست کرد تمام جوانب احداث پروژه تراموای شهر اصفهان را بررسی کرده و شهرداری پس از اطمینان کامل از موفقیت و به صرفه بودن آن، اقدام به احداث و صرف هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور، امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: نوع سیستم‌های حمل و نقل عمومی بر اساس میزان تقاضا، شبکه و فرم معابر شهری، تکنولوژی‌های در دسترس برای هر شهر یا کشور و مطالعات حمل و نقلی برای استفاده تعیین می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از تنها یکی از مدل‌های حمل و نقل عمومی، کارشناسی و منطقی نیست، افزود: در شهرهای بزرگ با توجه به پارامترهای مختلف از جمله میزان تقاضای سفر، مباحث اقتصادی و فنی، شبکه معابر و تکنولوژی‌های در دسترس، طیف متنوع سیستم حمل و نقل عمومی پاسخگوی رفع نیاز شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از تراموا به عنوان قطاری سبک در شهرهای اروپایی قدمتی بیش از یکصد سال دارد و به عنوان سیستمی کارآمد استفاده شده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته مدیریت شهری اصفهان، ساخت و توسعه تراموا را از اولویت‌های شهرداری دانسته و شهردار نیز از نزدیک بودن آغاز ساخت خطوط تراموا در اصفهان خبر داده است.

وی با اشاره به نامه ۳۰ تن از اساتید دانشگاه به معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درباره به صرفه نبودن احداث تراموا در شهرها، خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل تراموا، در شهرهای ایران سیستمی نوظهور محسوب می‌شود و راه اندازی یک مسیر ۱۰ کیلومتری از آن نیازمند صرف هزینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات تجهیزات و صرف منابع مالی و اقتصادی شهر و کشور در سال‌های متمادی آینده است.

زندآور خاطرنشان کرد: لازم است با پرهیز از عجله و طی روال معمول کارشناسی و پس از مشخص شدن نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شهری و مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و امکان‌سنجی ریلی، با لحاظ یکپارچگی با سایر سیستم‌های حمل و نقل همگانی موجود شهری، ناپایداری تقاضای سفر حمل و نقل همگانی شهری و بررسی همه گزینه‌های امکان‌پذیر منعطف و پربازده و سیستم‌های مبتنی بر تقاضا اقدام شود تا تجربه تلخ طی نشدن مسیر تصمیم‌سازی و بلاتکلیفی پروژه‌هایی مانند مونوریل قم تکرار نشود.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد: قبل از هر اقدامی در این زمینه با دعوت از متخصصان این حوزه و دریافت نظرات تخصصی امضا کنندگان نامه مذکور، تمام جوانب احداث پروژه تراموای شهر اصفهان را بررسی کرده و شهرداری پس از اطمینان کامل از موفقیت و به صرفه بودن آن اقدام به احداث و صرف هزینه کند.

کد خبر 464555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.