اعتبارات هلال‌احمر در سال ۹۹ مناسب نبوده است

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: وضعیت اعتبارات این جمعیت در سال ۹۹ مناسب نبوده و هلال‌احمر ۶ هزار میلیارد ریال فقط برای تکالیف محوله کسری بودجه دارد.

به گزارش ایمنا، کریم همتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اگر سیل، زلزله یا هر بحرانی رخ دهد و بتوانیم خوب مدیریت کنیم افتخارش برای نظام و کشور است، بنابراین امیدوارم که برای اختصاص بودجه و اعتبارات به جمعیت تجدیدنظر شود.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث اخیر در کشور موجودی انبارهای هلال احمر کاهش یافته است و این انبارهای امداد نیازمند تقویت و شارژ مجدد هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با هشدار زودهنگام در خصوص امدادرسانی به حوادث احتمالی در تهران اضافه کرد: به طور مثال اگر خدای نکرده زلزله‌ای در تهران رخ دهد در بحث نجات با سازه‌های عظیم بتونی و فلزی خیلی مشکل خواهیم داشت.

همتی توضیح داد: در حادثه سقوط بهمن ارتفاعات شمال تهران ۱۴ نفر از کوهنوردان نجات پیدا کردند، ۹ نفر از هموطنان فوت شدند که یک نفر در آهار، ۷ نفر در کلکچال و یک نفر هم در بیمارستان جانشان را از دست داده‌اند، اما همچنان دو نفر در دارآباد مفقود هستند.

وی افزود: در اجرای این سلسله عملیات امدادی ۱۰۰ نفر در قالب ۲۰ تیم به همراه انجام ۹ سورتی پرواز با بالاترین توان این حادثه را پوشش دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی و آماده سازی سه هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور اظهار داشت: تا پایان دولت این خانه‌ها به پنج هزار خانه هلال خواهد رسید، این خانه‌ها باری بر دوش دولت نیست بلکه یار دولت و مردم هنگام وقوع حوادث است، بودجه زیادی نیازی ندارد و داوطلب محور است، امکانات امدادی و همچنین آموزش برای مردم وجود دارد.

وی گفت: در واقع خانه‌های هلال یک هلال احمر کوچک در دورترین مناطق و محروم‌ترین محله‌ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بحث توسعه آموزش‌های همگانی یک برنامه جدی برای مواجه بحران‌ها است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این آموزش‌ها را به همه آحاد جامعه تسری دهیم و در تلاش هستیم به اهداف و تکالیف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران جدید دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مقدمات جذب امدادگران با درجه ایثار هم انجام شده که تا پایان دی‌ماه ۸۰۰ نفر به صورت ساعتی با هلال‌احمر قرارداد خواهند بست، افزود: امیدوار هستیم تا پایان سال کار جذب هزار نفری که پیش‌تر اعلام کردیم انجام شود، همچنین زمینه برگزاری آزمون ایثار هم از سوی سازمان امداد و نجات باید فراهم شود تا این امدادگران هم در صورت قبولی و اخذ درجه ایثار سال آینده جذب هلال‌احمر شوند.

همتی در خصوص واردات واکسن کرونا به کشور گفت: تلاش ما این است از منابع معتبر یک میلیون واکسن کرونا وارد کشور کنیم و این واکسن‌ها از یکی از کشورهای شرق آسیا وارد خواهد شد اما قطعاً مورد تأیید سازمان غذا و دارو خواهد بود. شرایط نگهداری این واکسن سخت است زیرا باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شود و این کار را سخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست تمام کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شود، اظهار کرد: با یک میلیون واکسن فقط می‌توان اطمینان خاطر را به وجود آورد زیرا ضرورت دارد فقط افراد در معرض خطر واکسینه شوند که تلاش ما این است هر چه سریع‌تر این واکسن‌ها را تأمین کنیم اما متأسفانه کشورهای غربی برای ما در راستای وارد کردن این واکسن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور نیز افزود: امروز بیمارستان‌های هلال احمر در کشورهای امارات متحده عربی و غنا به سوددهی رسیده اند و تلاش می‌شود تا این روند ادامه پیدا کند.

بنابه گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه ما از منابع داخلی برای ساخت بیمارستان‌های خارج از کشور استفاده نمی‌کنیم، گفت: برای هزینه‌های این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال احمر تا کنون یک ریال از وزارت بهداشت گرفته نشده و در عراق و شهر نجف اشرف نیز بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائرین است و یک مجموعه آماده است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 464544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.