«رضا نظری» هنرمندی مردمی و بسیار محبوب بود

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: «رضا نظری» کمدین و بازیگر طنزپرداز این شهر در گیلان یک هنرمندی مردمی و بسیار محبوب بود.

موسی زنجانخواه در حاشیه مراسم تشییع پیکر «رضا نظری» بازیگر طنزپرداز گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با درگذشت «رضا نظری» خنده نیز از لبان شهروندان بندرانزلی رفت. بنده به خانواده، دوستداران او و جامعه هنری شهر بندرانزلی و استان گیلان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: رضا نظری با شادی مردم شاد و با غصه‌های آن‌ها غصه دار می‌شد و علیرغم اینکه سال‌ها درد و رنج می‌کشید، همواره برای اینکه به مردم روحیه بدهد با اجرای‌های طنز خود دل آن‌ها شاد می‌کرد. و شور و نشاط اجتماعی را در فضای جامعه زنده نگاه می‌داشت.

رئیس شورای شهر بندرانزلی ادامه داد: رضا به سرطان مبتلا شد اما تسلیم این بیماری نشد و تا آخرین لحظه امید در چشمان او برق می‌زد و هر لحظه منتظر بهبودی و ترخیص از بیمارستان بود تا دوباره به روی صحنه نمایش بازگردد و با اجراهای طنز خود دل مردمانش را شاد کند.

زنجانخواه تاکید کرد: رضا در قلب‌ها، بیان و خنده‌های مردم جاری و زنده است. و امیدواریم هنرمندان جوان بندرانزلی با الگو قرار دادن رضا نظری، عرصه تئاتر شهرستان را بیش از گذشته شکوفا کنند.

وی افزود: هنرمندان زیادی در بندرانزلی پا به عرصه وجود گذاشتند اما به جرأت می‌توان گفت که تأثیر شأن در عامه مردم به اندازه رضا نظری نبوده است.

رئیس شورای شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: رضا نظری هنرمندی سالم، صمیمی، صادق و دوستدار مردم بود. و یاد و خاطره‌اش در دل مردم انزلی و استان گیلان تا ابد زنده خواهد بود.

«رضا نظری» متولد ۹ تیرماه ۱۳۵۵ در شهرستان بندرانزلی و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت خدمات بندری بود. وی از سال ۱۳۷۰ با نمایش سفر به کارگردانی علیرضا غاروریانی وارد عرصه بازیگری شد.

این هنرمند گیلانی در سریال‌های کوچه خندان، سرخوش‌ها، آن سنگ گران، کمیسر دل نازک، بستنی سرای داغ، عطر ترنج و خانه پدری و در نمایش‌های نخاله‌های دلباخته، دزدان ناشی، شب نشینی در گورستان، من فیروز ۲۵ سال دارم، تموم حرفات دروغ بود، این چند پدر یک و دو و جنجالی‌های دو ایفای نقش کرده بود.

«رضا نظری» پس از هفت ماه تحمل رنج بیماری سرطان خون روز چهارشنبه سوم دی ماه جاری در بیمارستان توس تهران درگذشت. و صبح امروز در قطعه هنرمندان گلزار شهدای بندرانزلی با حضور پرشور مردم استان گیلان تشییع و به خاک سپرده شد.

کد خبر 464410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 0
    خدابیامرزتش
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ای بابا