کشف ۳ قبضه سلاح شکاری از صیادان متخلف در چالدران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالدران از کشف و ضبط ۳ قبضه اسلحه شکاری از متخلفین شکار و صید در حین شروع به شکار توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خبرداد.

به گزارش ایمنا، حجت آذریار اظهار کرد: ۳ نفر متخلف شکار و صید که جهت شکار وارد شکارگاه‌های شهرستان شده بودند با هوشیاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه ببه جیک در حین شروع به شکار دستگیر شدند.

وی افزود: از افراد خاطی تعداد ۳ قبضه اسلحه شکاری کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالدران خاطرنشان کرد: در سال جاری هیچ نوع پروانه شکار برای پرندگان و پروانه صیادی صادر نشده و محیط‌بانان این اداره به صورت مستمر و شبانه روزی در مناطق حضور داشته و در صورت مشاهده شکارچیان در منطقه با متخلفین برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

آذریار همچنین از رها سازی دو قطعه پرنده کبک کشف شده از متخلفین شکار و صید در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان چالدران خبر داد و افزود: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران به صورت محسوس و نامحسوس محیط‌های طبیعی چالدران را زیر نظر داشته و در صورت زنده‌گیری و فروش پرندگان وحشی افراد خاطی را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی خواهند کرد.

وی از عموم مردم شهرستان چالدران خواست: از خرید پرندگان وحشی به جد اجتناب کرده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش پرندگان وحشی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست چالدران گزارش کنند.

کد خبر 464390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.