زدوبند و شرط‌بندی به لیگ والیبال سرایت کرد!

یکی از حاشیه‌های این دوره از مسابقات، بحث شرط‌بندی است که باعث شده خیلی از بازیکنان وسوسه شوند و به خاطر دریافت پولهای هنگفت، در تیم خود ضعیف ظاهر شوند و این بلای جان خیلی از تیم‌ها شده است.

به گزارش ایمنا، بعد از شیوع عجیب ویروس شرط بندی در فوتبال ایران و دستگیری دهها نفر از گردانندگان باندهای فساد در لیگ‌های فوتبال، حالا این آفت و معضل به لیگ والیبال هم سرایت کرده است و سوداگران این بار این رشته را محل خوبی برای کاسبی نامشروع خود تشخیص داده اند!

به گزارش تابناک ورزشی، دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال کشور کمتر از یک هفته دیگر آغاز می‌شود و تیم‌های حاضر در تدارک حضوری بهتر برای ادامه مسابقات هستند تا خود را جزو مدعیان صعود بدانند.

خراسان رضوی هم اگرچه امسال در لیگ برتر نماینده‌ای ندارد و جای خالی آن به شدت احساس می‌شود، اما با عزم همگانی و حمایت‌های حامیان مالی، ۲ نماینده از شهرهای مشهد و نیشابور روانه مسابقات لیگ دسته یک شدند که این بازی‌ها با جدیت دنبال می‌شود چراکه والیبال رشته‌ای پرطرفدار است و لیگ یک هم مانند لیگ برتر خواهان زیادی دارد.

در این دوره از مسابقات ۱۸ تیم در ۲ گروه به رقابت می‌پردازند که تیم‌های اشتادسازه مشهد و فولادخراسان در گروه الف قرار دارند و با شرایط متفاوتی پا به این میدان گذاشته‌اند. اشتادسازه تیمی جوان و بومی است و برای کسب تجربه در این مسابقات به میدان می‌رود. این تیم در دور رفت با ۵ برد و ۳ باخت در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد. همچنین تیم فولادخراسان هم که با هدف صعود به لیگ برتر بسته شده، با ۵ برد و ۳ باخت در رده چهارم جای گرفته است. هر ۲ نماینده استان درصدد هستند تا بتوانند از مرحله مقدماتی صعود کنند.

اما یکی از نکات قابل توجه در این دوره از مسابقات که با حاشیه‌های زیادی هم همراه بوده، بحث شرط‌بندی است که باعث شده خیلی از بازیکنان وسوسه شوند و به خاطر دریافت پولی‌ها هنگفت، در تیم خود ضعیف ظاهر شوند و این بلای جان خیلی از تیم‌ها شده. هرچند شرط‌بندی در رشته‌های دیگر ورزشی هم وجود دارد، اما سوداگران این بار والیبال را نشانه گرفته‌اند.

شنیده‌ها حاکی است حتی این معضل در لیگ برتر والیبال هم وجود دارد و خیلی از مربیان از این موضوع نگران و ناراحت هستند. در ادامه اظهارات مربیان ۲ نماینده خراسانی حاضر در لیگ دسته یک کشور درباره وضعیت تیم‌شان و حاشیه‌های موجود مسابقات را تقدیم می‌کنیم.

پیشنهادهای وسوسه‌انگیز در لیگ یک والیبال!

سرمربی تیم والیبال اشتادسازه در بخشی از سخنان خود درباره موضوع شرط‌بندی که در والیبال با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده، می‌گوید: «متاسفانه در لیگ دسته یک والیبال و همچنین لیگ برتر با معضل شرط‌بندی مواجه هستیم که خیلی به تیم‌ها ضرر رسانده است. هرچند این موضوع در دیگر رشته‌های ورزشی هم وجود دارد، اما در لیگ دسته یک والیبال فراگیر شده است. صددرصد مطمئن هستیم که چنین معضلی وجود دارد، اما نمی‌توان جلوی این موضوع را گرفت. برخی اتفاقات در مسابقات می‌افتد که خیلی مشکوک است. حتی از قبل نتایج هم مشخص می‌شود.» صمدی اضافه می‌کند: «روندی شکل گرفته که بازیکنان ضعیف‌تر بازی می‌کنند و ضریب اشتباهات بالاتر می‌رود. البته در لیگ دسته یک قراردادها کمتر است و با توجه به پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مالی، برخی بازیکنان هم به این سمت می‌روند.»

نظارت ضعیف بر زدوبند و شرط‌بندی

سرمربی تیم والیبال فولادخراسان و پاسور سابق تیم ملی والیبال با بیان این‌که نظارت‌ها در لیگ یک بسیار ضعیف است، می‌گوید: «بدون تعارف زدوبند و شرط‌بندی در لیگ دسته یک زیاد است. بازیکنان ما می‌گویند خیلی با ما تماس می‌گیرند و پیشنهاد می‌دهند. با کادر فنی ما تماس گرفته‌اند و پیشنهادهایی داده‌اند و غیرمستقیم به من می‌رسانند که شما فلان بازی را اینطور کنید.»

وی با بیان این‌که خودم به عینه ندیده‌ام که این اتفاق در مسابقات رخ دهد، تصریح می‌کند: «این موارد وجود دارد و همه درباره آن صحبت می‌کنند و به وضوح آشکار شده، نتایج تمام بازی‌ها در بیرون زمین مشخص می‌شود که نظارت قوی مسئولان را می‌طلبد.» وی با بیان این‌که در سایه نبود نظارت‌ها، دوپینگ نیز خیلی زیاد است، اظهار می‌دارد: «وقتی بازی تیم‌ها را از نزدیک نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بازیکن یک روز یک نوع بازی می‌کنند و روز دیگر یک نوع دیگر. حتی سطح فنی بازیکنان هم خیلی تغییر می‌کند تاحدی که باور نمی‌کنیم این بازیکن همان بازیکن دیروزی است.»

منبع: تابناک

کد خبر 464361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.