پیاده‌راه؛ هدیه کریسمس مقامات اسپانیایی

اگرچه مردم سراسر کشور اسپانیا به خاطر شیوع بیماری کووید -۱۹ نتوانستند جشن کریسمسی مشابه با سال‌های قبل داشته باشند، اما مقامات مادرید، پایتخت این کشور، هدیه‌ای ویژه برای مردم خود در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی مادرید اعلام کرده‌اند که به عنوان هدیه به شهروندان خود در ایام کریسمس و جبران نبود جشن‌های سالانه، قصد دارند به نوسازی شهر بپردازند. در واقع، شهردار پایتخت اسپانیا در نظر دارد مادرید اولین شهر پایدار و هوشمند اروپا باشد که به تعهدات خود جامه عمل می‌پوشاند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه خواهد شد، تبدیل حدود ۱۰ کیلومتر از خیابان‌های خودرو محور سراسر شهر به پیاده‌راه در همین ماه ژانویه خواهد بود. البته تاریخ مشخصی برای اجرای طرح فوق اعلام نشده است با این حال شهردار ادعا کرده است که تا پایان ماه پروژه به پایان می‌رسد.

این پروژه، تعداد ۲۱ منطقه از پایتخت اسپانیا را در بر خواهد گرفت و به کاهش چشمگیر ترافیک خودور و انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی صوتی و ایجاد فضاهایی پاک‌تر به منظور ترویج سلامت برای ساکنان مناطق فوق منجر خواهد شد. البته پیاده‌راه‌سازی اتفاق جدیدی برای شهروندان مادریدی نیست، چرا که پیش از این نیز بسیاری از خیابان‌های سراسر شهر روی تردد خودروها و سایر وسایل حمل و نقل موتوری بسته شده بود. با این حال پروژه فوق، تغییری دائمی با مقیاسی بسیار بزرگ‌تر در شهر به وجود خواهد آورد و زیست‌پذیری مادرید را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

محققان پیش‌بینی کرده‌اند که پس از اتمام پروژه فوق، تردد بیش از ۴۰ هزار خودرو به صورت روزانه در خیابان‌های فوق محدود خواهد شد که البته مزایای این کار بر هیچ کس پوشیده نیست. شهردار مادرید در وبسایت شهر اعلام کرده است که اقدامات وی برای افزایش رضایتمندی شهروندان تنها به افزایش پیاده‌راه‌سازی ختم نخواهد شد، بلکه در آینده‌ای نزدیک، پایتخت اسپانیا تغییرات قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 464356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.