امدادرسانی به بیش از ۴ هزار مسافر زمستانی گرفتار در برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۴۷۲۶ مسافر زمستانی گرفتار در ۷۳ محور کوهستانی، هشت روستا و مناطق عشایرنشین ۱۹ استان که درگیر برف و کولاک هستند خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور، در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده از سوی نیروهای امدادرسانی هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته، اظهار کرد: طبق آخرین اخبار دریافتی مشخص شد که برف و کولاک، مسافران زمستانی را در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی اضافه کرد: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری استان‌های یادشده و انجام ۱۴۱ عملیات و مأموریت امدادرسانی ۴۷۲۶ نفر از مسافران زمستانی که در میان آنان زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شدند، از سرمازدگی نجات یافتند و ۵۵ نفر از آنان با هدایت و راهنمایی نیروهای امدادرسان به پایگاه‌های امدادی و مناطق امن منتقل و ۲۴۴ نفر از هموطنان آسیب دیده نیز از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همچنین در مدت زمان یادشده ۱۱ دستگاه چادر، ۲۸۱ بسته غذایی، ۱۳ کیلوگرم خرما و مقادیری پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع شد و امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی ۳۴۹ دستگاه خودروی در برف مانده را نیز به حرکت درآورند.

ولی پور تاکید کرد: این خدمات رسانی ۷۲ ساعت گذشته توسط ۴۷۳ نیروی عملیاتی و داوطلب امدادگر و نجات گر گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری در سراسر کشور انجام شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 464313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.