کوه پیمایانی که در بهمن جان دادند

سخنگوی اورژانس کشور از جان باختن دو تن در حادثه بهمن ظهر امروز در ارتفاعات آهار و کلکچال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی خالدی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر در خصوص بهمن ظهر امروز در بلندی‌های آهار و کلکچال اظهار کرد: تا این لحظه در بهمن‌های ارتفاعات آهار و کلکچال دو نفر فوتی قطعی و دو نفر مصدوم گزارش شده که این افراد در حال انتقال به پایین کوه هستند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه این آمار قطعی است، افزود: در ساعت ۱۳ و ۴۲ دقیقه تماسی با اورژانس تهران مبنی بر گرفتار شدن ۱۰۰ نفر در ایستگاه هفت توچال برقرار شد که بلافاصله ارتباط مدیریتی با سازمان مدیریت بحران استان تهران، هلال احمر و آتش نشانی برای امداد رسانی برقرار شد.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: در همین راستا با مسئول کمپ توچال برای تأیید شمار مفقود شدگان تماسی گرفته شد که طبق تاییدیه او ۱۰۰ نفر در ایستگاه هفت توچال دچار مشکل شده بودند و طبق اعلام وی پنج نفر نیز مفقودی اعلام شدند.

وی تصریح کرد: بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس در ایستگاه یک مستقر شدند و بیمارستان‌های تجریش و طالقانی تهران آماده‌باش داند به دلیل اینکه پیش‌بینی می‌شد مصدومان سرما زده یا ترومایی جدی این حادثه داشته باشد و در همین جهت ارتباط نزدیک خود با مدیریت توچال را نگه داشتیم.

خالدی اضافه کرد: با تلاش عوامل امداد رسانی تعدادی از مصدومین با تله کابین از ایستگاه هفت به یک منتقل شدند و طبق آخرین اعلامی که به دست ما رسیده این حادثه فعلاً هیچ مصدومیتی را در پی نداشته است ولی همچنان اورژانس در حال آماده‌باش قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر کوه‌های اطراف تهران ما در نقاط دیگری مثل ارتفاعات شرق و شمال غرب کشور آماده‌باش داده‌ایم و خواهش من این است که کسانی که قصد دارند کوه پیمایی داشته باشند به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که شرایط نا مساعد جوی احتمالاً در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد.

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص قطعی برق تله کابین توچال ادامه داد: علت قطعی تله کابین مشخص نیست، اما اولین تماسی هم که با ما گرفته شد توسط کوه‌پیمایان در ایستگاه هفت بود و گزارش شد که بعضی افراد نیم ساعت تا یک ساعت روی تله کابین بوده‌اند که باعث نگرانی آنها شده است.

کد خبر 464142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.