انتقام شهید سلیمانی سر جای خودش محفوظ است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در روزهای قبل از شهادت سردارسلیمانی، تلألو خاصی در چهره ایشان موج می‌زد و معلوم بود وضعیت متفاوتی دارد و آماده شهادت است. گویی منتظر حادثه‌ای بود.

به گزارش ایمنا سردار سیدمحمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با حضور در برنامه هشت بهشت مرکز صداوسیمای اصفهان، به بیان نکاتی درباره مرحوم علی اکبر پرورش، وزیر اسبق آموزش و پرورش و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی در این باره گفت: یکی از توفیقات من از دوران نوجوانی آشنایی با استاد پرورش و حضور در جلسات تفسیر قرآن وی بود؛ استاد پرورش شخصیتی جامع‌الاطراف بوده و برای جوانان جذاب بود به طوری که قبل و بعد از جلسه تفسیر قرآن گفت‌وگوهایی با جوانان داشته و حتی با آنها شوخ‌طبعی داشت و اردوهایی که در باغ برگزار می‌شد با آنها بازی می‌کرد.

حجازی افزود: استاد پرورش شناگر ماهری بوده و صدای بسیار زیبایی داشته و این صدا برای جوانان زیبا بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: استاد پرورش معتقد بود کسی که اهل دعا است باید نصف شب از خواب بیدار شده و دعا بخواند دعاهای کمیل استاد پرورش بسیار دیدنی بوده و برای جوانان بسیار سازنده بود چرا که حال وی در آن مناجات‌ها بسیار عرفانی بود.

حجازی خاطرنشان کرد: استاد پرورش بسیار مراعات می‌کرد که خدایی ناکرده نوار یا اعلامیه‌ای را به فردی ندهد که ساواک برای او مزاحمت و دردسری ایجاد کند.

وی افزود: ما به استاد پرورش اعلام می‌کردیم می‌خواهیم وارد فاز مسلحانه شویم ولی او به ما نگفت که حضرت امام (ره) این کار مسلحانه را قبول نداشته و تأیید نمی‌کند و به ما گفت که آیا شما مبانی مبارزه مسلحانه را در قرآن خوانده‌اید و از آن مطلع هستید که نظرات اسلام در این باره چیست ولی ما سه ماه تابستان در این باره تحقیق کرده و قرآن را ملاحظه کردیم و گزارش جزوه‌ای آن را به استاد پرورش دادیم ولی ایشان به ما اعلام کرد که قرآن در این آیه که در گزارش شما هم وجود دارد که گفته این جهاد رهبر می‌خواهد و این رهبر باید اذن بدهد به همین دلیل باید منتظر اذن باشید.

وی تصریح کرد: استاد پرورش شاید ترجیح می‌دادند که کار پرورشی، آموزشی و ارتباطات با جوانان و جلسات درس و بحث و تربیت اخلاقی افراد را داشته باشد اما بعد از پیروزی انقلاب ضرورت‌هایی پیش آمد و وی اجبارا به موضوع قانون‌گذاری اجرا، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی دفاع ورود کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: وقتی مقام معظم رهبری در پیام درگذشت استاد پرورش فرمودند که پرورش یار صدیق انقلاب و فرد صریحی بود معنایش آن بود که استاد پرورش آن چیزی که تشخیص می‌داد و درست می‌دانست را بیان می‌کرد و بر همین اساس بر حرف خود ایستادگی کرده و اصرار داشت و از آن دفاع می‌کرد.

حجازی خاطرنشان کرد: در دوران سازندگی، استاد پرورش انتقادات عمیق و جدی به روند آن دوران داشت و معتقد بود که این روند آینده انقلاب را با خطراتی مواجه می‌کند و حتی ارزش‌های انقلاب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: استاد پرورش با کنترل جمعیت که آن دوران بسیار مطرح بود مخالف بوده و با قاطعیت آن را رد می‌کرد و می‌گفت که این کار غلطی است ولی ما به او اعلام کردیم که می‌گویند انفجار جمعیت و عدم ظرفیت مراکز آموزشی وجود دارد و کشور با بحران مواجه خواهد شد که این حرف‌ها همان استدلال‌هایی بود که آن موقع مطرح بود اما در پاسخ استاد گفتند این موضوع با منطق اسلام سازگار نیست و این دین می‌گوید که باید نسل زیاد شود و حتی فرمودند که کیفیت‌ها از دل کمیت‌ها بیرون می‌آید و وقتی یک جمعیت قابل توجهی وجود داشته باشد از دل آن نخبگان و استعدادها خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: استاد پرورش در پاسخ به حرف‌های ما اظهار داشتند انقلاب اسلامی که رخ داده است در اثر نتیجه و مرهون جمعیت جوان بوده و اگر این نباشد نمی‌توان توقع دیگری داشت که شاید آن موقع این نظر استاد پرورش شاذ بوده و اکثراً موافق کنترل جمعیت بودند و اصلاً نغمه مخالفی وجود نداشت ولی استاد پرورش صراحت کلام داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بحث استاد پرورش در جلسه شورای عالی دفاع با بنی‌صدر آنقدر بالا گرفته بود که حتی در اتاق را بسته و آنها به دنبال هم می‌دویدند؛ همان موقع استاد پرورش می‌فرمودند که بنی‌صدر قابل اعتماد نیست مواضع و افکارش با انقلاب و امام سازگاری ندارد.

وی گفت: استاد پرورش محو و ذوب شده در امام (ره) بود و صداقت، صراحت و صفای باطن داشته و خودساخته بود ضمن اینکه زبانی پاک داشت؛ خودساختگی استاد پرورش برای خدا بود و برای آن بود که به خدا تقرب پیدا کند.

وی درباره مرحوم پرورش گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم پرورش که در کمتر کسی دیده‌ام این بود که اگر روزهای متوالی و متعدد به نزد او می‌رفتیم، سخنان جدید مطرح می‌کرد و هیچ‌گاه سخن تکراری نمی‌گفت. درنتیجه شنیدن سخنان ایشان، دائماً بر دانش انسان می‌افزود.

حجازی با بیان اینکه مرحوم پرورش بسیار اهل مطالعه بود و این مطالعات را در راستای کار تربیتی به کار می‌برد، اظهار داشت، استاد پرورش به‌گونه‌ای مطالب خود را پرورش می‌داد و طوری مطرح می‌کرد که انگار میخی را بر یک تخته می‌کوبید. سخنان او در ذهن ماندگار می‌شود.

وی افزود: مطالبی که مرحوم پرورش مطرح می‌کرد، متناسب با نیازهای روز بود و سعی می‌کرد درباره ابهاماتی سخن بگوید که رفع آن‌ها ضروری بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، مرحوم پرورش را انسانی صادق، خودساخته بی‌پیرایه و بسیار صمیمی توصیف کرد و گفت: انسان از اینکه در کنار ایشان قرار می‌گرفت بسیار لذّت می‌برد. جاذبه شخصیتی ایشان طوری بود که جوان‌ها نیمه شب بلند می‌شدند و مسیر طولانی را طی می‌کردند تا به مسجد رحیم‌خان برسند و در دعای کمیل او شرکت کنند.

حجازی با اشاره به وصیت‌نامه برادر شهید خود، مبنی بر سخنرانی مرحوم پرورش در مراسم ختم او، گفت: قبل از شروع مراسم، دیدم استاد پرورش به میان قبرها رفته و با شهدا سخن می‌گوید و بعد شروع به گریه کردند. آن‌قدر این زمان طولانی شد که ما نگران شدیم که مبادا مراسم با تأخیر شروع شود. آنچنان از شوق شهادت اشک می‌ریختند و به شاگردان شهیدش عشق می‌ورزیدند که شور و شوق شهادت در دل ایشان موج می‌زد.

وی، مرحوم پرورش را از قلّه‌های معرفت حق رسول خدا (ص) دانست و با استاند به نهج‌البلاغه تصریح کرد که مرحوم پرورش نیز مقام شهید را دارند. به همین خاطر وقتی از رهبر انقلاب درخواست شد که مرحوم پرورش در گلستان شهدا و در جوار شاگردان شهیدش دفن شوند، ایشان پذیرفتند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه برنامه، به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با بیان اینکه شهادت حاج قاسم برای ما تلخ بود و هست، امّا مورد انتظار بود، اظهار داشت: با اینکه شهید سلیمانی به خاطر انتساب به استان کرمان، فرد سیه چرده‌ای بود، امّا نور عجیبی در چهره ایشان وجود داشت. مخصوصاً در روزهای قبل از شهادت، تلألو خاصی در چهره ایشان موج می‌زد. معلوم بود وضعیت متفاوتی دارد و آماده شهادت است. گویی منتظر حادثه‌ای بود.

حجازی ادامه داد: پس از شهادت ایشان، مهم‌ترین دغدغه این بود که مسئولیت و رسالتی که شهید سلیمانی به‌عهده داشت، چگونه و توسط چه کسی می‌تواند استمرار داشته باشد، تا اینکه رهبر انقلاب در حکم خود به سردار قاآنی تصریح فرمودند که تمام کسانی که با سردار سلیمانی همکار بودند در نیروی قدس بمانند و با سردار قاآنی کار کنند. این موضوع به انسان این آرامش را داد که مسیر شهید سلیمانی ادامه پیدا می‌کند. به لطف خدا پرچمی که شهید سلیمانی به دوش داشت، تا کنون بر زمین نیفتاده و مسیر او ادامه دارد. ان‌شاءالله این مسیر را جوانان با قدرت ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به نفوذ سردار سلیمانی در دل‌های مردم منطقه و اهمیت اقدام او در نابودی داعش گفت: از برخی مردم لبنان شنیدم که اوایل ظهور داعش، دغدغه مردم این بود که آیا امشب را تا صبح زنده خواهیم بود یا نصف شب آن‌ها هجوم خواهند آورد و سر مردم را از تن جدا خواهند کرد.

حجازی تصریح کرد: شهید سلیمانی اسوه مجاهدت، پایداری، مقاومت و باور به پیروزی حق بود که توانست در حیات مبارک خودش اقدامات ارزنده‌ای را انجام دهد.

جانشین نیروی قدس سپاه در پاسخ به سؤالی درباره انتقام سخت، به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: انتقام سر جای خودش محفوظ است و چه کسانی که امر کردند و کسانی که این اقدام را انجام دادند، مورد انتقام قرار خواهند گرفت. با دعای مردم امیدواریم شاهد این انتقام باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 464097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.