احداث واحد صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان ممنوع است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه هر گونه توسعه شهرک و هر گونه احداث واحد صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان به موجب قانون ممنوع است، گفت: دلیل این امر، پیشگیری از تشدید آلودگی شهر اصفهان و به خطر افتادن بهداشت و سلامت عمومی است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حبیبی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اصفهان که با حضور معاون قضائی دیوان عدالت اداری در امور اقتصادی، اراضی و شهرسازی برگزار شد، توسعه شهرک صنعتی محمودآباد را یکی از موضوعات اصلی این جلسه عنوان و اظهار کرد: این موضوع پیش از این نیز در شورای بررسی و منع توسعه شهرک در آن اعلام شده بود؛ ولی با مطرح شدن تعدادی پرونده در دیوان عدالت اداری موضوع دوباره بررسی و در جلسه امروز نیز باز به همان نتیجه قبلی منتهی شد که هر گونه توسعه شهرک و هر گونه احداث واحد صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان به موجب قانون ممنوع است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: دلیل این امر، پیشگیری از تشدید آلودگی شهر اصفهان و به خطر افتادن بهداشت و سلامت عمومی است.

وی در خصوص واحدهای احداثی اطراف شهرک محمودآباد نیز خاطرنشان کرد: از سوی شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان طرحی تهیه شده که در آن پیش بینی شده این واحدها با مستحدثاتی که دارد پس از بررسی و اعلام نظر سازمان‌های ذیربط، بدون الحاق به شهرک ساماندهی شود.

حبیبی تصریح کرد: به مردم عزیز این اطمینان خاطر را می‌دهم که شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هر گونه توسعه شهرک محمودآباد و دیگر شهرک‌های شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان و اقدامات غیرقانونی از این دست که وضعیت آلودگی اصفهان را تشدید کرده و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد، مخالفت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص موضوع آلودگی و ورود دستگاه قضائی این استان به این موضوع نیز اظهار کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان هفته گذشته به دستگاه‌های ذیربط در این موضوع هشدار داد که اگر فعل یا ترک فعل مدیران این دستگاه‌ها در این امر ثابت شود، پیگیری قضائی خواهد شد، به محیط زیست نیز تأکید شده که گشت‌های مستمر داشته باشد تا اگر واحد صنعتی رعایت مسائل زیست محیطی را نمی‌کند، گزارش شود تا با آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری میزان

کد خبر 464063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.