افزایش دو برابر اعتبارات صندوق توسعه ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن گفت: امسال اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه اعتبارات نسبت به سال گذشته دو برابر تخصیص یافته است.

حسین کرکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شد و بر اساس پیگیری‌های انجام شده در بخش اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه اعتبارات نسبت به سال گذشته دو برابر تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: از محل این اعتبارات به منظور اتمام پروژه‌های باقیمانده و چند منظوره در حوضه آبخیز پارسِل A5 و به منظور کنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک، نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی و تغذیه مصنوعی لایه‌ها و افزایش آب دهی چاه‌ها و قنوات و چشمه‌ها و حفظ اراضی کشاورزی زیردست و استمرار تولید و اشتغال که روستاهای خلج، قوهَک، بادِجان، چهل‌خانه، گنجه و قسمت‌هایی از دهستان نهر خلج را در بر می‌گیرد، هزینه خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن گفت: امسال با مساعدت فرمانداری شهرستان اعتبارات تخصیصی استانی نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش داشت که عملیات اجرایی آن بر اساس پروژه‌های پیشنهادی و مورد توافق در حال اجرا است و تا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

کرکوندی یادآور شد: سال ۹۶ در محدوده اراضی ملی روستای گنجه با توجه به استعداد و پتانسیل موجود یکصد هکتار جنگل کاری به روش بادام کاری دیم با مشارکت شهروندان انجام شده است.

کد خبر 464053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.