از بانوان ملی پوش ورزشکار استفاده خواهیم کرد

رییس سازمان ورزش بسیج کشور گفت: تمرکز ما روی آموزش و برنامه ریزی های بلند مدت است. امیدوارم ورزش خواهران همسطح برادران شود.

ابوالفضل خداقلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های سه ماه پایان سال جاری سازمان ورزش بسیج، اظهار کرد: بیشتر روی ارتقای موضوعات آموزشی و هیئت‌های اندیشه ورزش برای سیاست‌های راهبردی آینده تمرکز داریم، همچنین برنامه راهبری پنج ساله هفتم به خصوص سال ۱۴۰۰ که در پیش رو است.

وی افزود: برنامه پنج ساله هفتم، برنامه توسعه بسیج در پنج عرصه همگانی، قهرمانی، آموزشی، استعدادیابی و حرفه‌ای در سازمان بسیج کشور است.

خداقلی پور در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ و ایام کمتر شدن شیوع کرونا، گفت: می‌توان گفت مجموعه ما تنها مجموعه‌ای بوده است که در زمان کرونا تعطیل نبوده و با برگزاری موضوعات آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس و وبینار، مسابقات مجازی، پیاده روی‌های همگانی و ورزش‌های همگانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده است. همچنین با کمک‌های مومنانه افراد در قسمت‌های مختلف سازمان در بخش‌های متفاوت مانند نذر خون، اهدای لوازم و تجهیزات بهداشتی به شکل مستمر سازمان فعال بوده است. قطعاً در سال آینده در کنار این فعالیت‌ها، در ورزش‌های همگانی و قهرمانی، توسعه‌های بیشتری از سطح پایگاه‌ها تا سطح کشوری خواهیم داشت.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت قهرمان ورزشی در عرصه‌های مختلف سازمان ورزش بسیج، گفت: صد در صد یکی از بخش‌های مهم بخش حرفه‌ای است. در بخش آقایان ورزشکارانی که به سن سربازی می‌رسند و بین قهرمانان هستند به صورت سرباز قهرمان و در بخش خواهران در رشته‌های مختلف از توان ورزشکاران آن‌ها استفاده می‌شود. برای مثال در حوزه ورزش خواهران در رشته‌ تیراندازی از توان بانوان خدمتی، احمدی و چند ورزشکار بانوی المپیکی دیگر استفاده شده است. همچنین در رشته‌های تکواندو و کاراته، بانوان در مسابقات حضور دارند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در خصوص اهمیت بخش ورزش بانوان، تصریح کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند. هر برنامه‌ای که برای آقایان داریم قطعاً در موازی آن برای خواهران برنامه داریم. امیدوارم ورزش خواهران هم سطح برادران شود.

کد خبر 463842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.