اعمال قرنطینه محصولات گیاهی وارداتی پس از ورود

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از اعمال ضوابط قرنطینه‌ای و قرنطینه پس از ورود بر روی حدود ۴۱۰ هزار محموله نشا، قلمه و نهال وارداتی و اعمال ضوابط قرنطینه‌ای بر روی بیش از ۱۸ میلیون محموله پیاز گیاهان زینتی وارداتی و بیش از یک هزار تن محموله غدد بذری سیب‌زمینی وارداتی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: عملیات ردیابی آفات قرنطینه خارجی در ۹ ماهه سال جاری در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با نظارت دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان و با تعیین برش‌های استانی مربوطه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در نه ماهه سال جاری ۴۹ مورد مجوز فعالیت کلینیک گیاه پزشکی نیز با هدف استفاده از توانمندی بخش خصوصی در انجام امورات قرنطینه گیاهی صادر و یا تمدید شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بکارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو و با استفاده از اپلیکیشن Famews را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر پایش و تحلیل خطر این سازمان عنوان و تصریح کرد: با تشخیص به موقع در گلخانه‌های قرنطینه بعد از ورود، حدود ۳۰ هزار نهال مرکبات وارداتی به دلیل آلودگی به ویروئید اگزوکورتیس مرکبات امحا شدند.

کد خبر 463743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.