توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در آلمان

اشتوتگارت، پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی کشور آلمان، میزبان نقاط جدیدی برای پارک دوچرخه‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار سراسر شهر است که به طور قابل توجهی قابلیت اتصال بین شهری را افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از انتشار ویروس کرونا تعداد دوچرخه‌سواران اهل اشتوتگارت روز به روز افزایش یافته است به طوری که مردم حتی در هوای سرد و برفی زمستان نیز به تردد از این طریق ادامه داده‌اند. مقامات رسمی شهر نیز برای اینکه دوچرخه‌های گران قیمت و اغلب الکتریکی شهروندان را از هر گونه خطری ایمن کنند، به ایجاد ۲۰۰ محل پارک دوچرخه در سراسر شهر پرداخته‌اند. اغلب این مکان‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار شهری و اتوبوس‌ها احداث شده است تا تردد هرچه راحت‌تر مردم از طریق دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم آورد.

در حال حاضر، سه منطقه معروف اشتوتگارت، یعنی Paulinenbrücke، ایستگاه اصلی قطار شهری و Arnulf-Klett-Platz مجهز به بهترین پارکینگ‌های دوچرخه‌سواری شهر هستند که پروژه ایجاد محل پارک این وسایل نقلیه غیر موتوری به طور آزمایشی در آن‌ها پیاده شد. پس از استقبال زیاد شهروندان از این پارکینگ‌ها، تمایل شهردار به ایجاد موارد مشابه در سراسر شهر برای ترویج هر چه بیشتر دوچرخه‌سواری افزایش یافت. در نتیجه، محل‌های جدید زیادی، اغلب در نزدیکی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، به وجود آمد که قرار شده است بعضی از آن‌ها به طور دائمی به عنوان پارکینگ دوچرخه مورد استفاده قرار گیرد.

اوا آدامز، عضو هیئت دوچرخه‌سواری شهر اشتوتگارت متعهد شده که به زودی با اقدامات پی در پی، هر روز بر کاربران این وسیله نقلیه سالم بیافزاید و شهری دوستدار دوچرخه ایجاد کند. اقدامات فوق نه تنها افزایش زیرساخت‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید را در بر خواهد گرفت بلکه، امکانات مربوط به اشتراک، پارک و حفاظت از دوچرخه‌ها را نیز شامل خواهد شد. ترویج دوچرخه‌سواری ضمن مزایایی که برای سلامت شهروندان و افزایش برابری میان آن‌ها را در پی خواهد داشت، به ایجاد هوایی عاری از هرگونه آلودگی و کاهش اثرات جزایر گرمایی منجر خواهد شد.

کد خبر 463736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.