یک مسئول استانی به دنبال لغو طرح تراموای رشت است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: طرح تراموای رشت در مراحل پایانی کار و اخذ مجوز از شورای عالی ترافیک بود که یکی از مسئولان استانی گیلان با نامه نگاری‌های تعجب‌انگیز دنبال لغو اجرا شدن این پروژه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا احمد رمضانپور نرگسی در یکصد و هفتاد ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تأسف و نگرانی از وضعیت نامناسب اتوبوسرانی در این شهر، اظهار کرد: از نظر خدمات رسانی در این خصوص رتبه خوبی را کسب نکرده‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری در خصوص اجرایی شدن طرح تراموا افزود: این طرح در مراحل پایانی کار و اخذ مجوز از شورای عالی ترافیک بود که یکی از مسئولان استانی گیلان با نامه نگاری‌های تعجب‌انگیز دنبال لغو اجرا شدن این پروژه است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به علت عدم برنامه ریزی صحیح در برف سال‌های گذشته دچار غافل گیری شدیم و رشت در شرایط بحرانی قرار گرفت بنابراین شهردار رشت باید در مدیریت بحران از تجارب سال‌های گذشته درس بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان موتوری شهرداری رشت بدون اتخاذ رویکرد کارشناسی شده منحل شد و با انحلال این سازمان بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین آلات خدمت رسان شهرداری به تاراج رفت باعث شد شهرداری با امکانات جزئی همچون تهیه دستگاه لودر و گریدلر در زمان برف دچار چالش شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اگر این سازمان منحل نمی‌شد، وزارت کشور موظف بود از ردیف بودجه‌های ملی ماشین آلات سنگین در اختیار شهرداری قرار دهد.

رمضانپور خواستار احیای سازمان موتوری برای تأمین دستگاه‌های خدمات رسان در شهرداری شد و خاطرنشان کرد؛ در ۳۶ سال گذشته ماشین آلات خریداری شده از اعتبارات سازمان شهرداری هزینه نشده است.

فراگیر شدن پدیده رشوه‌خواری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

همچنین امیرحسین علوی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های عمرانی مربوط به حوزه ترافیکی در پنجمین دوره شورای اسلامی پیگیری و تعدادی از این پروژه‌ها به مرحله فراخوان عمومی رسیده است، اظهار کرد: از همه مسؤولین در استان گیلان درخواست می‌شود جهت تعیین تکلیف پروژه‌ها یاری‌رسان باشند زیرا تعدادی از آن‌ها با تعیین پیمانکار هنوز به مرحله اخذ قرارداد نرسیده است.

علوی حل معضل سازمان دهی رودخانه‌های بلاتکلیف رشت فرا سازمانی دانست و افزود: تا سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان جهت سامان دهی مشکل فاضلاب و ورود آن به رودخانه‌ها اعتبار اختصاص می‌یابد و با ارائه مصوبات کارشناسی و پیگیری مجموعه شهرداری می‌توان به حل مشکلات این چنینی امیدوار بود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت از ریاست دادگستری گیلان درخواست ورود به پدیده رشوه خواری در ساخت و سازهای غیر مجاز را کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر به یکی از کارکنان شهرداری مناطق رشت پیشنهاد رشوه ۱۵ میلیون تومانی بابت تأخیر در ارائه گزارش تخلفات شده که مایه تأسف است.

کد خبر 463683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.