تغییر خودسرانه تابلوی خیابان شجریان و واکنش عضو شورا

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید کسانی که خودسرانه اقدام به تغییر تابلوهای شهری می‌کنند با نصیحت متوجه کنیم کسانی هم در شهر زندگی می‌کنند که دیدگاه‌های متفاوتی با آنها دارند.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به این پرسش که بر اساس قانون تغییر خودسرانه نام معابر از مصادیق اخلال در نظم و امنیت عمومی محسوب شده و از سوی دادستانی قابل پیگیری است، چرا شورا به این موضوع از بعد قضائی ورود پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: این رفتارها در گذشته نیز وجود داشته و محدود به تغییر تابلو نیست اما در حال حاضر محدود شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که باید با نصیحت و تاکید بر اجرای قانون این مشکل را حل کنیم زیرا اینها جماعتی هستند که گمان می‌کنند همه شهر به آنها تعلق دارد اما باید بپذیرند تهران ۱۰ میلیون جمعیت دارد که این جمعیت دیدگاه‌ها و روحیات مختلفی دارند و باید به همه این دیدگاه‌ها احترام گذاشت.

میرلوحی با بیان اینکه بسیاری از مردم افطار خود را با ربنای استاد شجریان آغاز می‌کنند، تاکید کرد: کسانی که از دیوار سفارت‌ها بالا می‌روند را باید نصیحت کنیم تا متوجه شوند جامعه محدود به نگاه آنها نیست گاهی هم از احساسات این افراد سوءاستفاده می‌شود و شاید برخی از این افراد اطلاع نداشتند که پس از شهادت شهید فخری زاده شورای شهر تهران با دوفوریت معبری به نام این شهید نام‌گذاری کرده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نامگذاری‌های شورا بر اساس چارچوب‌های مشخصی است و باید معبر انتخابی مرتبط با محل زندگی و یا نوع فعالیت وی باشد و باید در آنجا نشان و ارتباطی از تلاش‌ها و فعالیت‌های شخصیتی که نامگذاری براساس آن انجام می‌شود وجود داشته باشد. معبر انتخاب شده برای نامگذاری شهید فخری زاده نیز بر اساس همین مناسبات انجام شد.

وی اضافه کرد: برخی وانمود می‌کنند که در این دوره تنها نامگذاری انجام شده در حالی که در یک بررسی آماری مشخص شد که تعداد نامگذاری‌های دوره پنجم از دوره‌های گذشته کمتر بوده است و در حالی که دو جلسه در هفته برگزار می‌کنیم در ماه در برخی از جلسات، لیستی از نامگذاری‌ها ارائه می‌شود.

میرلوحی افزود: تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که همه این نامگذاری‌ها که پیش از این باب دل یک عده بوده، تغییر کرده و به مطالبات همه شهروندان در این حوزه توجه می‌شود.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تهران شهری برای همه است البته برخی گمان می‌کنند تهران فقط برای آنهاست بدین سبب باید با نصیحت آنها را متوجه کنیم که دیدگاه‌ها و نظرات دیگری هم وجود دارد که با آنها هماهنگ نیست و آنها باید بتوانند این دیدگاه‌ها را نیز بپذیرند.

به گزارش ایمنا، ساعاتی پیش تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شماری از افراد معترض به نامگذاری یک خیابان به نام استاد شجریان در تهران، تابلوی این خیابان را به نام شهید فخری زاده تغییر دادند در این تصاویر پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز دیده می‌شود.

کد خبر 463645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.