توسعه راه‌آهن منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: یکی از مؤثرترین راهکارهای توسعه اقتصادی در کشورها، توسعه راه‌آهن است و این موضوع در ایران جز با حمایت از تولید داخل و حمایت از پژوهشگران و محققان، محقق نمی‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تولید ملی و ضرورت حمایت از تولید داخل کلید واژه‌هایی هستند که بارها آن را شنیده‌ایم و من به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره راه آهن اعلام می‌کنم که تمام توان و امکانات خود را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌ایم تا شرایط را برای تولیدکننده داخلی و محققان کشورمان در بخش‌های مختلف تسهیل کنیم تا تولیدات داخلی باکیفیت و تحقیقات کاربردی بیشتری عرضه شوند.

وی افزود: یکی از مؤثرترین راهکارهای توسعه اقتصادی در کشورها، توسعه راه‌آهن است و این موضوع در ایران جز با حمایت از تولید داخل و حمایت از پژوهشگران و محققان، محقق نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در راه‌آهن ارتقای بهره‌وری، استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه‌ها جز اولویت‌های اصلی است. خوشبختانه تلاش و هم‌افزایی کارشناسان ما در راه آهن موجب شده تا تحقیقات و پروژه‌های خوبی انجام بشود که نتیجه آن در نهایت موجب ارتقا بهره‌وری در راه آهن خواهد شد.

رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن ضمن افتتاح مرکز جهادی پیشرفت اداره کل راه آهن شمال غرب به طور مجازی، بر ضرورت استفاده از ایستگاه‌های راه آهن به عنوان یک مرکز فرهنگی تاکید کرد و گفت: یک کارکرد سالن‌های مسافری حضور مسافران در ایستگاه است. سالن‌های مسافری کاربردهای زیادی دارند و به نظرم فرهنگ‌سرا هستند و می‌توان در این اماکن رویدادهای فرهنگی برای هموطنان برگزار کرد.

کد خبر 463616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.