پایان عملیات ریل‌گذاری مترو بهارستان تا اوایل سال ۱۴۰۰

عضور هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: امیدواریم تا اوایل سال آینده پروژه احداث خط و ریل‌گذاری مترو بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر به اتمام رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یدالله رحمانی امروز _سه شنبه دوم دی ماه ۹۹_ در جلسه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای شهری استان، اظهار کرد: شهرهای جدید در چارچوب سیاستی راه‌اندازی شده که سر ریز جمعیت کلانشهرها را در خود جای داده و ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: این نقاط جمعیتی باید از امکانات و خدمات خوبی برخوردار باشد تا ساکنان در رفاه و آسایش زندگی کنند؛ همانگونه که قانون‌گذار در قانون شهرهای جدید تکلیف کرده است، وزارت راه و شهرسازی مکلف به شهرسازی و سایر دستگاه‌ها ملزم به خدمات مورد نیاز هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: در شرایط کنونی که تعداد پروژه‌های نیمه تمام زیاد است و سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با نیاز شهرهای جدید انجام نمی‌شود، امکانات لازم را از محل منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این شرکت اجرای پروژه‌های زیرساختی همچون بزرگراه‌ها و قطارهای حومه‌ای را در دستور کار دارد، افزود: یکی از این اقدامات مترو بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر است که بخش عمده سرمایه‌گذاری آن از منابع داخلی این شرکت تأمین شده است، البته پروژه ردیف عمومی نیز دارد.

رحمانی اظهار امیدواری کرد: تا اوایل سال آینده پروژه احداث خط و ریل‌گذاری مترو بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر به اتمام رسد.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم کمبود منابع باعث توقف پروژه‌ها شود، تصریح کرد: زیرساخت‌های مترو از جمله امکاناتی است که حمل و نقل مسافری را ارزان‌تر و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را مقرون به صرفه تر می‌کند.

کد خبر 463552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.