ابتکار پرداخت برای خدمات اکوسیستمی در تالاب خورخوران اجرا شد

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از اجرای ابتکار پرداخت برای خدمات اکوسیستمی در تالاب بین‌المللی خورخوران در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی، اظهار کرد: پرداخت برای خدمات اکوسیستمی در تالاب بین‌المللی خورخوران در راستای حمایت از ثبت جهانی شهر بندر خمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور، ترویج رویکرد گردشگری جامعه محور و بهره‌برداری خردمندانه این تالاب انجام می‌شود.

وی افزود: این فعالیت با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، شهرداری بندر خمیر و انجمن دوستداران طبیعت بندر خمیر و در راستای اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه مدیریت زیست‌بومی تالاب خورخوران انجام گرفت.

وی تصریح کرد: راه اندازی نخستین رستوران تمام بازیافتی چوبی ایران به نام رستوران گارکوپ، راه‌اندازی دو اقامتگاه بومگردی سنچه و تکو، بازسازی و احیا لنج بوم قدیمی بنام بوم گوهری، آغاز به فعالیت نخستین مرکز سیپای تالابی کشور در بندر خمیر و عضویت شهر تالابی بندر خمیر در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، کاشت ۵۰۰ اصله نهال حرا در تالاب خورخوران و موافقت دانشگاه آزاد اسلامی در تأسیس پژوهشکده تالابی در این شهر از جمله اقدامات و دستاوردهایی است که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در ذیل این فعالیت به دست آمده است.

ارواحی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مجموعه شهرداری بندر خمیر به نقش مهم این مجموعه در پیشبرد برنامه‌های مرتبط با تالاب گفت: انجام فعالیت‌های مشترک و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری چند جانبه می‌تواند نقطه عطفی در اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه‌های مدیریت زیست‌بومی، بهره‌برداری خردمندانه و احیا و حفاظت از تالاب‌های کشور باشد.

وی اظهار کرد: در ذیل فعالیت‌های انجام گرفته در سال گذشته برای ۴۹ نفر در اقامتگاه سنچه، ۱۲ نفر در رستوران گارکوپ و ۴۲ نفر در ذیل فعالیت قایقرانی و گردشگری تالابی به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است که از این بین برای ۶۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده که ۱۲ نفر از آنها بانوان هستند.

کد خبر 463528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.