توهین وزیر دفاع عربستان به منصور هادی

یک شخصیت سیاسی یمنی از توهین عجیب معاون وزیر دفاع سعودی به «منصور هادی» در ریاض خبر داد.

به گزاش ایمنا به نقل از العالم، عادل الحسینی، از شخصیت‌های اخوانی یمن و نزدیک به حزب‌الاصلاح، در یک برنامه تلویزیونی در شبکه «بلقس» گفت که خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع و برادر محمد بن سلمان، در خلال مذاکرات اخیر، عبد ربه منصور هادی را گوسفند فربه خطاب کرده است.

به نوشته الخبر الیمنی، الحسینی گفت که در جریان مذاکرات اخیر بر سر تشکیل دولت و تقسیم وزرا در هتل «نارسیس» میان «منصور هادی» و «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب، درگیری لفظی شدیدی رخ می‌دهد تا جایی که نزدیک بود به درگیری فیزیکی کشیده شود.

در این میان «خالد بن سلمان» نیز که در آن نشست حضور داشت، رو به منصور هادی کرده و او را «گوسفند فربه» خطاب می‌کند و به می‌گوید که چرا خوب و بد خود را تشخیص نمی‌دهد.

به گفته این فعال سیاسی یمنی، این اولین بار نیست که منصور هادی در ریاض تحقیر می‌شود و رئیس‌جمهور مستعفی یمن اختیاری از خود ندارد و می‌شود گفت در هتل زندانی است. الحسینی در ادامه دولت منصور هادی را «دولت مشروع مستقر در هتل» توصیف کرد.

منصور هادی، از سال ۲۰۱۶ به این سو در هتل‌های ریاض به سر می‌برد. با اینکه «عدن» مرکز دولت مستعفی محسوب می‌شود، اما او هیچ وقت نتوانسته در این شهر مستقر شود، چرا که «عدن» نیز در کنترل عناصر شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.

کد خبر 463469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.