اغفال مردم با ثبت‌نام جعلی تردد در ایام محدودیت‌های کرونا

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کلاهبرداری کارت‌های بانکی جعلی برای تردد در ایام محدودیت های کرونایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در خصوص فیشینگ کارت‌های بانکی با ترفند ثبت‌نام جعلی جهت تردد در ایام محدودیت‌های کرونا به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت‌های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت‌های خاص اعلام شده، متأسفانه مجرمان سایبری از این موقعیت پیش آمده قصد سو استفاده را دارند.

وی افزود: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه و با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل ونقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا" و هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ، اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفاً از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر صورت می‌پذیرد، از هموطنان درخواست داریم با عدم توجه به تبلیغات فریبنده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و یا سامانه‌ای که عناوین مشابهی دارند خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی گفت: افراد سودجو با ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده، از کاربران درخواست دارند به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

کد خبر 463456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام ،جناب سرهنگ تو را به خدا ما را راهنمایی کنید من مطمئنم که توی این شهر خیلی ها مشکل من را دارند.من ساکن اصفهانم ولی ماشینم پلاکش مربوط به استانی دیگر میباشد جهت ترددچکار باید بکنیم ؟از کجا راهنمای بگیریم؟ ممنون میشم اگه جواب بدید. (یاعلی)