بهره‌برداری از کارخانه نوآوری مشهد با حضور معاون رییس جمهور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: هفته آینده پروژه کارخانه نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می‌شود.

آیدا مهربان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار دارد: احداث کارخانه نوآوری در میدان پژوهش و در محل قدیم کارخانه کوکا رخدادی ویژه برای شهر مشهد است، این زمین که در گذشته به شهرداری مشهد واگذار شده بود، دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی است، اما با نگاه ویژه شورای پنجم و شهردار مشهد، تصمیم بر این شد که در این فضا کارخانه نوآوری احداث شود.

وی افزود: کارخانه کوکای سابق شهر مشهد با تغییر کاربری به کارخانه نوآوری جهت تجاری‌سازی ایده‌های استارتاپی تبدیل به نمادی از توسعه پایدار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۳.۷ هکتار بنا شده که از این میزان ۲.۲ هکتار به فضای باز اختصاص دارد و ۱.۲ هکتار این فضای باز نیز به فضای سبز تبدیل شده است.

وی از کارخانه نوآوری مشهد به عنوان یکی از نمادهای مهم عمرانی و علمی این کلانشهر یاد کرد و گفت: یکی از اهداف ما در ایجاد این مجموعه، به وجود آوردن پارکی بزرگ و محلی برای اهالی محله کوثر بوده است.

مهربان با بیان اینکه امروز شاهدیم که کارخانه نوشابه سازی قدیم تبدیل به کارخانه تولید فکر، اندیشه و ایده شده است، اظهار کرد: با بهره برداری از این کارخانه، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ به این مکان خواهند آمد و ایده‌های خود را به مرحله تجاری سازی می‌رسانند در نهایت این ایده‌ها تبدیل به ثروت و اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری مشهد را می‌توان نمادی از توسعه پایدار دانست، افزود: در توسعه پایدار باید سه شاخص کلی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مد نظر قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به تجهیز کارخانه با پنل‌های خورشیدی، تصریح کرد: در موضوع زیست محیطی در این کارخانه سعی شده است زباله و نخاله به کمترین میزان تولید شود؛ همچنین روی سقف این کارخانه نیز پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۵۰ کیلو وات برق نصب خواهد شد.

مهربان ادامه داد: در موضوع فرهنگی و اجتماعی، تلاش کردیم علاوه بر اینکه هویت صنعتی این میدان به شکل امروزی و نوآورانه حفظ شود، از نظر سیما و منظر شهری هم نگاه اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حوزه اقتصادی هم که موضوع روشن است؛ زیرا این کارخانه محل استقرار شرکت‌ها و کسب و کارهای نوین و منشأ موفقیت‌های اقتصادی برای شهر مشهد خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: در گذشته شهرهای تهران و شیراز چنین کارخانه‌ای را احداث کرده‌اند، اما در این شهرها سوله‌های موجود با کمی بازسازی به شرکت‌ها واگذار شده است، اما در مشهد این کارخانه با نگاهی نوآورانه طراحی و ساخت شده است.

کد خبر 463450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.