تولید ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز در کشور

معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: حدود ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صمد مبصّر، معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان این که تمامی بذرهای گوجه فرنگی فضای باز تولید شده در داخل غیرهیبرید هستند، ادامه داد: در حال حاضر حجم کمی از این بذرها در نظام گواهی قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده و استقبال بخش خصوصی، این سهم در حال افزایش است.

معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی کشور در فضای گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ هکتاراست و معمولاً ۲۲ هزار عدد بذر گوجه فرنگی در هر هکتار از گلخانه‌ها کشت می‌شود که در مقایسه با مصرف بذر گوجه فرنگی در فضای باز عدد کمی است.

مبصر در مورد واردات بذر گوجه فرنگی اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۶ تن و ۳۶۳ کیلو گرم به علاوه یک میلیارد عدد بذر گوجه فرنگی برای کشت در گلخانه‌ها و فضای باز در مزارع، وارد کشور شده است.

وی با بیان این که اکثر بذر گوجه فرنگی مورد نیاز گلخانه‌ها، وارداتی هستند، اضافه کرد: ارقام مختلف بذر گوجه فرنگی گلخانه‌ای به منظور تنوع بخشی از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، ترکیه، آمریکا و اسپانیا وارد می‌شود.

کد خبر 463443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.