تشکیل گروه‌های دوام معین مشهد در حریم شهر

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد از تشکیل گروه‌های دوام معین کلانشهر مشهد در حریم شهر خبرداد و گفت: ۱۲۰ روستا در حریم شهر قرار دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته گروه‌های دوام در آنها فعال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، وحید اکلملی با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای مقابله با بحران، پیش از وقوع آن، اظهار کرد: در بحث‌های زیرساختی وضعیت مناسبی نداریم و در روز حادثه نیز مدیریتی وجود نخواهد داشت و کاری از دست کسی برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش‌های شهروندی و اقدامات زیرساختی و بحث‌های فنی و مهندسی اقدامات خوبی در مشهد انجام شده است، تصریح کرد: در شهر مشهد گروه دوام ثامن شکل گرفته و اعضای آن تاکنون ۴۵ ساعت آموزش مقدماتی دیده‌اند و در گروه‌های تخصصی دسته‌بندی شده تا بر اساس آنها آموزش‌های ویژه دریافت کنند.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد از تشکیل گروه‌های دوام معین کلانشهر مشهد در حریم شهر خبر داد و گفت: ۱۲۰ روستا در حریم شهر مشهد وجود دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته گروه‌های دوام در آنها فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساختی نیز در حال حاضر ۱۴ پایگاه مدیریت بحران در مشهد وجود دارد، افزود: چهار سوله بحران در حال ساخت و پنج سوله نیز در مرحله برگزاری مناقصه است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکلملی با اشاره به زیرساخت‌ها در مشهد، گفت: از جمله این زیرساخت‌ها، سامانه جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است؛ این سامانه شامل هشت سامانه کلان است که تمام چرخه مدیریت بحران از پیشگیری تا آمادگی و مقابله و بازسازی در آن دیده شده است.

وی از ایجاد و بهره‌برداری سامانه پاسخ سریع شهر مشهد تا پایان سال خبر داد و گفت: این سامانه برای نخستین بار در سطح کشور است که نگاه و دید وسیعی به مدیران کشوری می‌دهد و از سوی دیگر، تصمیم‌گیری برای مدیران شهری را تسهیل می‌کند.

کد خبر 463242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.