تخصیص بودجه‌ جدید برای توسعه شهرهای کرواسی

دولت کرواسی متعهد شده است در سال ۲۰۲۱ مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کونای، واحد پول این کشور، در اختیار مقامات رسمی کلانشهر اسپلیت قرار دهد تا در توسعه هر چه بیشتر شهر استفاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی اسپلیت در آستانه سال جدید مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کونای از دولت کرواسی دریافت خواهند کرد که این مقدار پول می‌تواند باعث توسعه هرچه بیشتر شهر شود. پیش از این برنامه‌ریزان پروژه‌های متعددی برای شهر طراحی کرده که به علت کمبود منابع مالی، در اجرای آن‌ها با مشکل مواجه شده بودند. اعضای شورای شهر قرار است به محض دریافت این بودجه، اجرای پروژه‌ها را آغاز کنند و تا سال ۲۰۲۳ آن‌ها را به پایان برسانند.

اعضای شورای شهر اسپلیت طی برگزاری جلسات پی در پی، نهایتاً در چهل و یکمین گردهمایی رسمی خود لیستی از پروژه‌های شهرسازی را تهیه کردند و برای اولویت‌بندی اجرا در اختیار شهردار قرار دادند. البته تعدادی از این افراد نیز با اولویت بندی فوق مخالف بودند که در نهایت با تأیید اکثریت نمایندگان، لیست اولویت‌ها به شهردار تحویل داده شد.

شهردار نیز ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر متعهد شد به محض دریافت بودجه عملیات پیاده‌سازی پروژه‌ها برای توسعه شهری را آغاز کند و تا پایان سال ۲۰۲۳ شهر را به طور قابل توجهی توسعه دهد. کیفیت اجرای پروژه‌ها در تعهدات شهردار قرار گرفت و وی در نظر دارد در اجرای آن‌ها از بهترین امکانات و مواد استفاده کند.

پایداری شهری و کاهش آسیب به محیط زیست در حین تکمیل پروژه‌ها جزء اهداف اصلی اعضای شورای شهر قرار گرفته است و این افراد متعهد شده‌اند تا پایان عملیات، کمترین گاز آلاینده را در هوا منتشر کنند.

بدیهی است که کمک مالی فوق از جانب دولت کرواسی، آن هم در دوران کرونا که کشور با زیان‌های اقتصادی زیادی مواجه شده است بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

کد خبر 463236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.