۱۲۰ هزار نفر ۳ روزه به جمعیت پردیسان قم اضافه شد

رئیس شورای اسلامی شهر قم الحاق اخیر ۵۶۰ هکتار زمین به شهر قم را بدون هماهنگی قبلی با مدیریت شهری دانست و از این تصمیم انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا، عبدالله جلالی امروز (دوشنبه) در یکصد و هفتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به اضافه شدن ۵۶۰ هکتار به محدوده شهری تنها در مدت سه روز اظهار کرد: در این طرح ۱۲۰ هزار نفر به صورت متمرکز به جمعیت پردیسان اضافه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه هماهنگی قبلی در این موضوع با مدیریت شهری نشده، خاطر نشان کرد: این موضوع در روز بیست و چهارم آذرماه بدون آنکه در دستور کارگروه زیربنایی استان باشد مطرح شد و در روز بیست و هفتم آذر ماه نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: البته مدیریت شهری از ساخت مسکن برای اقشار مختلف استقبال و تشکر می‌کند، اما معتقد است طی هفت سال گذشته در حوزه مسکن کوتاهی شده که امید است جبران شود.

جلالی افزود: نکته دیگر این است که در بی اطلاع بودن یا بی توجهی مسؤولان استان، ۱۱ هزار و ۹۷۵ نفر از هم استانی‌های ما در طرح اقدام ملی مسکن و برای خانه دار شدن در پروژه امیرکبیر استان مرکزی یعنی در ۸۰ کیلومتری قم ثبت نام کردند و شورای شهر در این اقدام تلاش کرد تا با مطالبه گری حقیقی خود، این افراد را به استان بازگرداند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ هکتار زمین فعلی در شهر که در اختیار راه و شهرسازی است می‌تواند پاسخگوی ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد باشد که زمین‌های ۶۳ هکتاری انتهای شهرک قدس و ۱۷ هکتاری پردیسان از آن جمله است.

وی تأکید کرد: معتقدیم این زمین‌های موجود و در دسترس، باید با فوریت و اولویت برای طرح اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد، بویژه آن که در این باره و طی هفت سال گذشته اقدامی در قم صورت نگرفته است.

جلالی تصریح کرد: پرسش اساسی ما این است که آیا بهتر نیست به جای اضافه کردن ۵۶۰ هکتار به قم و بدون مطالعات زیرساختی، جمعیت پذیری، زیست محیطی، حمل و نقلی و مانند آن، ساخت همین ۲۰ هزار واحد برای اقشار کمتر برخوردار آغاز شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: جالب این است که استاندار قم، مسؤولان سابق استان را به دلیل انجام کارهای بدون مطالعه سرزنش می‌کند، اما همین ۵۶۰ هکتار هم بدون مطالعه به شهر الحاق می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 463220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.