افزایش دستاوردهای پژوهشی شهرداری با تشکیل شورای پژوهش

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه تشکیل شورای پژوهش افزایش دستاوردهای پژوهشی شهرداری را همراه خواهد داشت، گفت: تلاش این شورا، پیگیری و رایزنی برای کاربردی کردن نتایج پروژه‌های پژوهشی در شهر و شهرداری است.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مجموعه شهرداری یکی از ارکان مورد نیاز، فعال شدن شورای پژوهش برای تصمیم‌گیری‌های مشارکتی و همفکری در ارتباط با نیازهای پژوهشی شهرداری است.

وی با اشاره به ساختار شواری پژوهش شهرداری، افزود: این شورا که به ریاست شهردار اصفهان شکل گرفته است تا یک ماه آینده برای نخستین بار تشکیل جلسه خواهد داد که دستور جلسه آن تصویب موضوعات پژوهشی سال آینده شهرداری خواهد بود تا شاهد افزایش دستاوردهای پژوهشی شهرداری باشیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در حوزه پژوهش همه ساله ابتدا توسط مدیریت پژوهش با همکاری تیم‌های کارشناسی حوزه‌های مختلف نیازسنجی می‌شود، اما امسال با تشکیل شورای پژوهش می‌توان اطمینان خاطر بیشتری داشت که موضوعات در دستور کار از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب نیازهای پژوهشی، یکی از مأموریت‌های شورای پژوهش، پیش‌بینی و سیاست‌گذاری بودجه مورد نیاز پژوهش‌ها و تصمیم‌گیری در ارتباط با مالکیت معنوی پروژه‌های پژوهشی است.

نصوحی گفت: دیگر تلاش این شورا، پیگیری و رایزنی برای کاربردی کردن نتایج پروژه‌های پژوهشی در شهر و شهرداری است که امیدواریم با برگزاری جلسات این موضوع محقق شود.

وی با بیان اینکه هر پروژه پژوهشی یک بودجه مشخص دارد، افزود: برای پروژه‌هایی که بودجه مورد نیاز آن از ۶۰ میلیون تومان بیشتر باشد، برای اطمینان خاطر از نتایج کاربردی آن، قبل از فراخوان برای انتخاب مشاور، از شورای شهر مجوز مجدد دریافت می‌شود و پس از صدور مجوز سیستم، فراخوان‌ها در سامانه my.isfahan.ir اطلاع‌رسانی شده و برای اطلاع رسانی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مکاتبه رسمی می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهار کرد: پاکت پروپوزال‌های فنی ابتدا دریافت شده و در قالب کمیته‌ای که کمیسیون معاملات شهرداری برای انتخاب مشاور است باز شده و بر اساس شاخص‌ها امتیازدهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه‌هایی که حداقل امتیاز لازم را به دست آوردند دعوت می‌شود پیشنهاد قیمت داده و سپس با امتیازدهی نهایی برنده فراخوان مشخص، فرایند انعقاد قرارداد انجام و فعالیت پژوهشی آغاز می‌شود.

کد خبر 463092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.