کشورهای اروپایی به دنبال تشدید تبلیغات ایران هراسی در دنیا هستند

یک کارشناس مسائل بین المللی گفت: برخی از کشورهای اروپایی از فردی حمایت می‌کنند که در رسانه‌های وابسته به خود، چگونگی تخریب اموال عمومی را آموزش می‌داد و زمانی که به سزای اعمال خود رسید، آن را به عنوان یک رفتار ضد حقوق بشری تلقی کردند و به دنبال تشدید تبلیغات ایران هراسی در دنیا هستند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قطعنامه ضد ایرانی اخیر اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سریال ایران هراسی در حوزه حقوق بشر این بار به پارلمان انگلیس رسید. نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانست حاکمیت اسلامی در ایران را بپذیرد؛ زیرا تهران تمامی یافته‌های نظام سکولار را در طی ۴۰۰ سال گذشته به سخره گرفته بود. موضوع حقوق بشر و مخالفت با قوانین اسلامی در دستور کار کشورهای سلطه‌گر و نهادهای بین‌المللی قرار گرفت.

وی افزود: در طی ۴۰ سال گذشته چندین قطعنامه به اصطلاح حقوق بشری علیه قوانین اسلامی تصویب شده است، در صورتی که رنگین پوستان در ایالات متحده آمریکا تحت شدیدترین فشارها قرار دارند، اما اجرای عدالت در جمهوری اسلامی را ضدیت با قوانین حقوق بشری تلقی می‌کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: قوانین کشورها بر اساس عقاید، فرهنگ، آداب و رسومشان تنظیم شده است، اما نظام سکولار قوانین ما را برنمی‌تابد. در حالی که رژیم سعودی گردن مخالفان خود را با شمشیر قطع می‌کند، اما از سوی نظام‌های سلطه‌گر نقض قانون بشر تلقی نمی‌شود.

صدرالحسینی یادآور شد: مخالفت جمهوری اسلامی ایران با یکجانبه گرایی و سلطه گرایی برخی کشورهای بین‌المللی باعث شده آنها تبلیغات ایران هراسی خود را بر محور حقوق بشر اجرای کنند. بیش از دو سال است که مردم فرانسه تحت شدیدترین برخوردهای نیروهایی امنیتی قرار دارند، اما حامیان حقوق بشر در مقابل خشونت‌های پلیس این کشور علیه مردمش سکوت کرده‌اند. برخی جنایتکاران که دستشان به خون مردم ایران آلوده است با آرامش در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی از فردی حمایت می‌کنند که در رسانه‌های وابسته به خود، ساخت بمب‌های دستی و چگونگی تخریب اموال عمومی را آموزش می‌داد و زمانی که به سزای اعمال خود رسید، آن را به عنوان یک رفتار ضد حقوق بشری تلقی کردند و به دنبال تشدید تبلیغات ایران هراسی در دنیا هستند.

کد خبر 463051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.