شورا برای مرمت بناهای تاریخی اصفهان بودجه سالانه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر همه ساله برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی اصفهان اعتبار مناسبی در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و مرمتی منطقه سه شهرداری اصفهان، با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: مرمت و بازسازی «حمام شاهزاده‌ها» اقدامی بجا و شایسته در شهر تاریخی اصفهان است؛ شهری که به داشته‌های گذشته خود افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه گردشگران با ورود به حمام شاهزاده‌ها می‌توانند تاریخ اصفهان را مرور و نظاره کنند، افزود: با مرمت و احیای این حمام می‌توان تا سال‌ها از این مکان برای جذب بیشتر گردشگران و آگاهی‌بخشی از گذشته این مرز و بوم و فرهنگ مردمی که در این شهر زندگی می‌کردند بهره‌برداری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید از میراث گذشته پاسداری کرده و آن‌ها را برای آیندگان حفظ و به گونه‌ای عمل کنیم که به این میراث‌داری خود افتخار کنیم.

وی ادامه داد: باید علاوه بر اجرای طرح‌های متناسب با سبک کنونی زندگی مردم، تاریخ ارزشمند ایرانی_اسلامی را نیز حفظ کرده و به نسل جدید منتقل کنیم زیرا وقتی خانواده‌های اصفهانی یا دیگر گردشگران، این اماکن را می‌بینند به هنرمندی و درستکاری پیشینیان ما پی می‌برند.

نصراصفهانی با بیان اینکه شورای شهر همه ساله برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی اعتبار مناسبی در نظر می‌گیرد، اظهار کرد: بودجه سازمان نوسازی و بهسازی به عنوان متولی انجام این اقدامات همراه با سازمان زیباسازی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری بوده است.

کد خبر 462966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.