پژوهش‌های مسئله محور رونق می‌گیرد

پژوهشگران سراسر کشور در جشنواره ملی ریتکس که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شده است به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این جشنواره در راستای گفتمان‌سازی و ایجاد بسترهای حمایتی برای تحول و توسعه پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور با نگاه ویژه به اولویت‌های علمی و فناوری کشور برگزار می‌شود.

در رویداد «ریتکس» پژوهشگران نوآور سراسر کشور طرح‌های کاربردی خود را برای بررسی و برای داوری عرضه می‌کنند و در نهایت به پژوهش‌های منتخب جوایزی تعلق می‌گیرد.

این رخداد علمی برای تشویق فناوران و پژوهشگران برای فعالیت بیشتر در زمینه پژوهش‌های کاربردی برگزار می‌شود؛ پژوهش‌هایی که امکان تجاری‌سازی و عملیاتی کردن آن‌ها وجود دارد و می‌تواند موجب ایجاد تحرک در زیست‌بوم نوآوری کشور شود.

پیوند نظام‌مند پژوهش‌های علمی و زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، فرهنگ‌سازی و رونق گفتمان پژوهش‌های مسئله‌محور و ایجاد بستر تسهیل‌گری پژوهش‌های علمی کشور برای مهارت‌افزایی و تحقق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، از جمله اهداف کلان برگزاری جشنواره پژوهش‌های مسئله محور ریتکس است.

پژوهشگران می‌توانند در رشته‌هایی مانند هوا و فضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری هسته‌ای، فناوری‌های نانو و میکرو، فناوری‌های نفت و گاز و فناوری‌های زیستی و چندین رشته دیگر پژوهش‌های مسئله محور خود را به دبیرخانه رویداد ریتکس ارائه کنند.

پژوهش‌های شرکت کننده در بخش جوایز به دو بخش پژوهش‌های دانشگاهی و شرکتی تقسیم می‌شوند. در بخش پژوهش‌های دانشگاهی، ۵ طرح پژوهشی برگزیده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری‌سازی، دریافت می‌کنند.

همچنین پنج پایان نامه برگزیده مقطع دکتری ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به همراه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری‌سازی، دریافت می‌کنند.

پنج پایان نامه برگزیده مقطع کارشناسی ارشد نیز، پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به همراه ۱۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری سازی، دریافت می‌کنند. منتخبین دانشگاهی، این رویداد از آموزش رایگان و توانمند سازی تجاری سازی، برخوردار می‌شوند.

پژوهش‌های منتخب شرکت‌ها و واحدهای فناور نیز از تسهیلاتی مانند توانمندسازی هسته‌های پژوهشی در شرکت‌ها، حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌ها، حمایت از نمونه‌سازی و تجاری‌سازی دستاوردهای دانشگاهی، امکان جذب و استقرار در مرکز رشد نخبگان و تسهیلات خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند.

علاقه‌مندان تا ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا طرح‌های کاربردی خود را به دبیرخانه جشنواره پژوهش‌های مسئله محور ریتکس واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی ارسال کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش دارد تا با حمایت از جشنواره‌های هدفمندی مانند ریتکس دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور را ترغیب کند تا از پژوهش و پایان نامه نمره محور به پژوهش‌های مسئله محور و کاربردی تغییر جهت دهند.

کد خبر 462891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.