تخت روانچی: ترور شهید فخری زاده باید به صورت صریح محکوم شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: ترور شهید فخری زاده در کنار ترور سال گذشته سردار سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند.

به گزارش ایمنا، مجید تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و جری ماتجیلا، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ارزیابی ایران را از دهمین گزارش دبیرکل این سازمان درباره قطعنامه ۲۲۳۱ تشریح کرد.

وی با بیان اینکه واشنگتن ناقض فاحش توافقنامه هسته‌ای است، کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق توسط دیگر طرف‌ها و مطابق با حقوق ایران در برجام دانست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای تضمین تداوم روابط اقتصادی پیش‌بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس، تاکید کرد: این سامانه پس از ۲ سال باید کارایی خود را به اثبات برساند.

تخت روانچی به موضوع ترور شهید محسن فخری‌زاده هم اشاره کرد و گفت: نحوه طرح موضوع در این گزارش به هیچ عنوان کافی نیست. این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند که باید به صورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند.

منبع: ایسنا
کد خبر 462844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.