هدیه یلدایی لوریس چکناواریان

چهره شناخته‌شده موسیقی ضمن دعوت از مردم برای برپایی جشن یلدا در خانه یا از طریق فضای مجازی و حتی تلفن از ارائه قطعه‌ای عاشقانه با تم یلدا در حساب کاربری اینستاگرام خود به عنوان هدیه‌ای برای ایرانیان خبر داد.

به گزارش ایمنا، لوریس چکناواریان ضمن تبریک شب یلدا به تمام مردم ایران گفت: در مقامی نیستم که توصیه‌ای برای مردم فرهنگ‌مدار ایرانی داشته باشم اما از آنها دعوت می‌کنم در این ایام که هر روز شاهد اخبار تلخ ابتلای هزاران نفر از هموطنان و فقدان چند صد نفر آنها به دلیل ویروس کرونا هستیم تا در خانه بمانند و شب یلدایی متفاوت را برای خود و تمام افرادی که آنها را دوست می‌دارند رقم بزنند.

خالق نوای ماندگار اپرای جهانی رستم و سهراب ادامه داد: با وجود تمام مشغله‌ها در مسیر کاری‌ام برای انجام رسالت و دین خود به‌عنوان یک شهروند تلاش کرده‌ام حتی از کارهای روزمره‌ام بگذرم و ماه‌هاست که در منزل هستم. در این مدت تلاش کردم کارهایم را بیشتر از طریق فضای مجازی انجام دهم.

وی اظهار کرد: تمام خانواده‌های ایرانی نیز شب یلدا را در کنار اعضای خانواده خود در منزل‌شان جشن بگیرند و اگر بنا به سنت دیدوبازدید دارند این دیدوبازدید را از طریق فضای مجازی و یا حتی شنیدن صدای یکدیگر از طریق تلفن انجام دهند.

چکناواریان با اشاره به بندی از شعر بلند زنده‌یاد فروغ فرخزاد با این مضمون که «تنها صداست که می‌ماند»: از قدرت صدا و تأثیرگذاری آن نباید به سادگی بگذریم و این بار می‌توانیم به جای حضور در منزل دوستان و آشنایان از جادوی صدا برای خواندن شعر، قصه و داستان برای اعضای خانواده یا از طریق فضای مجازی و تلفن برای دوستان و آشنایانمان استفاده کنیم.

رهبر پیشین ارکستر ملی و چهره بین‌المللی موسیقی ارکسترال ایران ادامه داد: تجربه یلدای ۱۳۹۹ در کنار این میهمان ناخوانده می‌تواند یلدایی متفاوت را نه‌تنها برای ایرانیان که برای تمام مردمی که این شب را پاس می‌دارند رقم بزند. مدت‌ها اینستاگرام من فعال نبود و شب یلدا آن را دوباره فعال خواهم کرد. برای ادای دین، رسالت و وظیفه‌ام به عنوان هنرمندی که عاشق مردم ایران است و همواره از آن‌ها شور و انرژی برای فعالیت‌هایش گرفته در این شب با راه‌اندازی مجدد اینستاگرامم بخشی از قطعات عاشقانه (love songs) خود را که تمی یلدایی دارد به عنوان هدیه‌ای کوچک ارائه می‌کنم.

وی درباره این قطعات گفت: این آهنگ‌ها که به شکل ارکسترال ضبط شده از ساخته‌های پیشین من است که این بار آنها را به‌عنوان هدیه‌ای از طرف لوریس چکنواریان با افتخار به تمام ملت ایران که تمام جهان آن‌ها را به‌عنوان مردمانی عاشق، مهربان و دوستدار انسان و انسانیت می‌شناسند تقدیم می‌کنم.

منبع: ایرنا

کد خبر 462742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.