پیشرفت ۵۰ درصدی بوستان موضوعی کودک در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت ۵۰ درصدی احداث بوستان موضوعی کودک در منطقه دو و تکمیل آن تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه "بوستان‌های موضوعی" بر مبنای موضوعی خاص و به عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی در بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته دنیا احداث می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های شده، توسعه این گونه از بوستان‌ها در شهر مشهد به عنوان یکی از پیشروترین کلانشهرهای کشور و منطقه در زمینه توسعه فضای سبز شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: به طور معمول در بوستان‌های موضوعی، یک موضوع، مخاطب یا داستانی خاص از طریق استفاده از روش‌های طراحی در بوستان روایت می‌شود و اهداف آموزشی یکی از کارکردهای این نوع از بوستان‌های شهری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پنج بوستان موضوعی شامل بوستان‌های موضوعی گل‌ها، گیاه شناسی، مینیاتوری، دانش و ترافیک در مجموع در مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار در شهر مشهد احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یعقوبی با بیان اینکه در سال جاری نیز بوستان کم نهاده با مساحتی بالغ بر هشت هزار متر مربع آماده بهره‌برداری شده است، ادامه داد: پارک موضوعی کودک واقع در منطقه دو در فضایی به وسعت بیش از هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال احداث است و تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بوستان موضوعی کودک، در حال حاضر بوستان موضوعی مادر و کودک در منطقه ۱۱ با مساحت تقریبی هشت هکتار در حال اجرا است و احداث بوستان موضوعی کودک و سلامت نیز در مساحتی بالغ بر ۳.۵ هکتار در منطقه ۱۰ در دستور کار آینده مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 462560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.