تامین امنیت زنان شاخصه شهر توسعه یافته است

عضو شورای شهر قزوین گفت: آموزش‌های لازم باید به خانواده‌ها داده شود تا برای ارتقای امنیت زنان اقدامات پیشگیرانه کرده و آن را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت ایجاد شرایط امن برای زنان در شهر، اظهار کرد: یکی از چالش‌های قزوین، محصور بودن دو طرف پل‌های عابرپیاده با تابلو و بنرهای تبلیغاتی بود زیرا تردد امن زنان را با مشکل مواجه می‌کرد و در شب این موضوع بیشتر از روز معضلی برای امنیت شهروندان تلقی می‌شد.

وی با بیان اینکه تذکر لازم در جلسات شورا داده شد تا نصب تبلیغات مانع دید از بیرون نشود و بتوان به راحتی پل‌های شهری را رصد کرد، افزود: همچنین نقاط تاریک شهر در ترددهای شبانه امنیت روانی جامعه زنان را تهدید می‌کند به همین دلیل با رصد و شناسایی نقاط ناامن شهر، نسبت به ترمیم و نصب روشنایی اقدام شده است تا آرامش خاطر برای شهروندان فراهم شود.

قوامی تصریح کرد: پل خیابان شهید سلیمانی برای جلوگیری از خودکشی احتمالی نرده‌گذاری شده و برای افزایش امنیت بانوان سعی شده تمام پارک‌ها و خیابان‌ها از روشنایی لازم برخوردار باشند؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا و کم شدن تردد در ساعات شب، تاریک بودن مناطق شهری و نبود روشنایی در کاهش امنیت اثر دارد لذا توجه به ارتقای روشنایی محیطی خیلی بیشتر از گذشته مورد توجه بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین افزود: علاوه بر ساختارهای شهری، بروز ناامنی برای زنان در مناطق پرجمعیت که تراکم بالایی دارد گاهی با خشونت‌های کلامی همراه می‌شود که مدیریت شهری به‌طور مستقیم امکان ورود به این مورد را ندارد اما در کنار سایر نهادهای مسئول به همکاری خود ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و پیشگیری از جرم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهری، خاطرنشان کرد: تامین امنیت بانوان از شاخصه‌های توسعه یافتگی در جوامع شهری است که شورای شهر نسبت به این موضوع برابر اختیارات قانونی اقداماتی کرده است.

قوامی با بیان اینکه آموزش‌های لازم باید به خانواده داده شود تا برای ارتقای امنیت زنان اقدامات پیشگیرانه کرده و آن را به یک فرهنگ تبدیل کنند، تاکید کرد: آموزش در این زمینه می‌تواند منجر به کمتر شدن همسرآزاری، کودک آزاری، اعتیاد و خشونت‌های رفتاری و کلامی علیه زنان باشد.

کد خبر 462529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.