افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت پوشاک نسبت به سال گذشته

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: قیمت پوشاک زمستانی نسبت به نرخ البسه فصل سرما در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

رضا باطنی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازگشایی فروشگاه‌های پوشاک و البسه در اصفهان، اظهار کرد: بازگشایی فروشگاه‌های پوشاک در سطح شهر اصفهان تأثیر قابل توجهی بر روند کسب درآمد تعداد زیادی از صاحبان واحدهای صنفی نداشته و شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم به گونه‌ای است که تفاوت زیادی میان باز بودن یا تعطیل بودن فروشگاه‌های پوشاک وجود ندارد.

وی افزود: تعطیلی فروشگاه‌های پوشاک در اصفهان در آغاز فصل سرما و تقاضای نامحسوس برای خرید پوشاک این فصل همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور مزید بر علت شد تا تعداد زیادی از واحدهای صنفی این اتحادیه در جریان تغییرات فصلی و افزایش تقاضا قادر به فعالیت در بازار نباشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به مفاد پروتکل‌های بهداشتی در اصناف کشورهای اروپایی، تصریح کرد: فعالیت فروشگاه‌های پوشاک در کشورهای اروپایی از ساعت ۹ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و مردم در همین بازه زمانی قادر به خرید پوشاک از این فروشگاه‌ها هستند.

باطنی اضافه کرد: کاهش شدید قدرت خرید مردم و افزایش قابل توجه قیمت لباس در بازار باعث شده تا فروشندگان مشتری چندانی نداشته باشند و بالا رفتن محسوس قیمت البسه زمستانی همزمان با آغاز فصل سرما باعث شده تا تقاضای قابل توجهی برای خرید این البسه در بازار شکل نگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت یک پلیور معمولی ایرانی در روند معاملات بازار از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است و برخی از البسه دیگر همچون پالتو و کاپشن تا چهار میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند؛ در حقیقت ضریب قیمت‌ها در بازار با ضریب جیب مردم هیچ گونه همخوانی ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا استقبال ویژه‌ای از بازگشایی واحدهای صنفی فروشنده پوشاک شکل نگیرد، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مردم، گرایش به خرید اجناس ارزان قیمت دارند و کیفیت البسه اهمیت پائین‌تری نسبت به قیمت برای آنها دارد و این موضوع به دلیل کاهش توان خرید مردم در بازار است.

باطنی افزود: مردم از خرید جنس خوب و البسه با کیفیت بدشان نمی‌آید اما توان مالی خرید این البسه و پوشاک را ندارند.

وی یادآور شد: قیمت پوشاک زمستانی نسبت به نرخ البسه فصل سرما در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش را تجربه کرده و در برخی از البسه خاص شاهد افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت نیز بوده‌ایم. افزایش قیمت مواد اولیه تولید پوشاک زمستانی و بالا رفتن نرخ دستمزد باعث شده که قیمت پوشاک متناسب با نرخ افزایش این دو موضوع، افزایش را تجربه کند.

کد خبر 462409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.