هرکسی فردوسی پور نمی‌شود آقای میثاقی!

کنفدراسیون فوتبال آسیا از محبوب ترین چهره رسانه ملی ایران دعوت کرده تا در قطر فینال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش کند، درحالی که به میثاقی ویزا نداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس پس فردا _شنبه ۲۹ آذر ماه _ ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت کشورمان باید در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی برود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تخلف ایران در پخش تصاویر مسابقات آسیایی که حق پخش آنها را خریداری نکرده بود، نه تنها حق پخش فینال را به ایران نفروخت، بلکه مجوز حضور هیچیک از خبرنگاران ایرانی برای حضور در قطر را صادر نکرد.

این موضوع باعث شد محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی که می‌خواستند برای پوشش خبری فینال آسیا به همراه پرسپولیس راهی قطر شوند هم ویزای قطر را دریافت نکنند.

این در حالی بود که هیچ نامی از آنها به عنوان خبرنگار برده نشده بود و نام این دو نفر در لیست ۶۰ نفره پرسپولیس به AFC قرار گرفته بود. این نهاد اما تنها ویزای ۵۰ نفر از آنها را صادر کرد که میثاقی و هاشمی در میان ۱۰ نفری حضور داشتند که ویزا برای آنها صادر نشد.

این در حالی است که تا پیش از این حتی اگر کشوری حق پخش مسابقات را نمی‌خرید، می‌توانست خبرنگاران خود را برای پوشش غیر تصویری به مسابقات اعزام کند اما از آنجا که صدا و سیما دیگر رقابت‌های آسیایی را از طریق غیرقانونی پخش کرده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران را مشمول تنبیه‌های مختلفی کرده است از جمله ممنوعیت حضور خبرنگارانش در فینال آسیا.

صادر نشدن ویزای قطر برای محمدحسین میثاقی اما از این جهت خبرسازتر می‌شود که شنیده‌ها حاکی از دعوت AFC از عادل فردوسی پور برای گزارش این بازی در بخش فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی‌پور خواسته تا برای گزارش فارسی این مسابقه در قطر حاضر شود. هرچند امکان پخش زنده مسابقه فینال از طریق اینستاگرام فارسی AFC وجود ندارد اما گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد از گزارش فردوسی پور برای بازپخش مسابقه یا انتشار بخش‌هایی از آن در صفحات فارسی خود استفاده کند.

حتی شنیده می‌شود که ویزا برای فردوسی پور هم صادر شده و او با درخواست AFC موافقت کرده است. با این اتفاق محمد حسین میثاقی باید بداند هیچ کسی نمی‌تواند جای چهره‌ی بزرگ و محبوبی همچون عادل فردوسی پور را بگیرد و به نوعی هرکسی عادل نمی‌شود.

در راستای این اقدام AFC، حتی فروغی و برخی مدیران دیگر صدا و سیما به گمان اینکه باشگاه پرسپولیس نام او را در لیست همراهان خود قرار داده بوده، به این باشگاه معترض شده اند و باشگاه پرسپولیس برای اثبات این نکته که عادل فردوسی پور را در لیست خود قرار نداده بودند، این لیست را در اختیار مدیران صدا و سیما گذاشته اند.

هنوز معلوم نیست عادل فردوسی پور آیا راهی قطر می‌شود و فوتبال دوستان ایرانی می‌توانند بعد از مدت‌ها گزارش فینال آسیا را هر چند بعد از چند روز در صفحات اجتماعی با گزارش عادل ببینند؟

هرچند، طبق شنیده‌ها، به نظر می‌رسد فردوسی پور با درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرده و فردا صبح در دوحه فرود خواهد آمد.

کد خبر 462345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • MRRZ IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 9
    میثاقی خیلی هم خوبه، حتی بهتر از فردوسی پور