عکس‌ بازتاب دهنده وضعیت اجتماع است

عضو هیئت داوران جشنواره عکس مثبت شصت گفت: عکس هایی که توسط عکاسان ارسال می‌شود نماینده نگاه هنرمندان و مردم کشور و بازتاب دهنده حال و روز اجتماع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام احمدزاده (امروز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس مثبت شصت که در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار کرد: از مجموعه مدیریتی این موزه تشکر می‌کنم که توجه خوبی به موضوع عکاسی داشتند، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز حمایت‌های خوبی از ما کردند.

وی ادامه داد: موضوع سالمندان قابل تأمل است و باید به آن توجه ویژه شود، عکس‌های زیادی به ما رسید که کیفیت قابل قبولی داشت و برای هیئت داوران انتخاب عکس‌های برتر بسیار دشوار بود.

داور این جشنواره افزود: برگزاری جشنواره‌های عکاسی برای جامعه نیاز است، جامعه به عکس و آرشیوها نیاز دارد و باید با این روش حال و روز جامعه ثبت شود، عکس‌هایی که توسط عکاسان ارسال می‌شود نماینده نگاه هنرمندان و مردم کشور است و بازتاب دهنده حال و روز اجتماع است.

احمد زاده با بیان اینکه یکی از حسن‌های این جشنواره حضور جوانان علاقه‌مند به هنر بود، اضافه کرد: پتانسیل عکاسی در کشور ما رو به رشد است که این موضوع باعث می‌شود نگاه‌های متفاوت‌تری را در هر زمینه داشته باشیم. گاهی اوقات در عکاسی شاهد آسیب دنباله روی و کپی برداری هستیم و در برخی موارد عکاسان از سوژه‌های برتر سال‌های گذشته استفاده می‌کنند که این کار باعث می‌شود دید عکاس بسته شود، البته امیدوارم شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی تصریح کرد: عکس‌هایی که به نمایش در می‌آید باید بیانگر وضعیت جامعه باشد و بهترین آن‌ها انتخاب شود تا هنر عکاسی پیشرفت کند.

پیمان نظرزاد، دیگر داور این جشنواره در این آئین گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شرایط فعلی بسیار مفید است و می‌تواند اندکی حال جامعه را بهبود ببخشد. امیدواریم هرچه زود تر وضعیت ایجاد شده در نتیجه شیوع این بیماری بهتر شود و شاهد کم شدن آمار مبتلایان باشیم.

وی ادامه داد: هنر در وضعیت کنونی به یاری انسان می‌آید و خوشحالم که من در این جمع حضور پیدا کردم و توانستم این آثار را داوری کنم، کیفیت آثار خوب بود امیدوارم این برنامه ادامه پیدا کند زیرا ادامه این برنامه‌ها باعث می‌شود نتیجه گیری از آن بهتر شود.

داور این جشنواره عکس افزود: آثار زیادی وجود داشت و انتخاب عکس‌های برتر کار دشواری بود و من به عنوان یک داور امیدوارم آثاری که انتخاب کردم درست و خوب باشد.

کد خبر 462343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.