متروهای اقماری شهر تهران در چه وضعیتی قرار دارند؟

استاندار تهران با تشریح آخرین وضعیت متروهای اقماری شهر تهران گفت: چهار بانده کردن قطار حومه‌ای «پیشوا-ورامین- قرچک» تا دو سه ماه آینده مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم بهره برداری از دو ایستگاه برج میلاد و امیر کبیر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های مؤثر در کاهش آلایندگی، توسعه حمل و نقل ریلی و مترویی است که در کلان‌شهر تهران اقدامات خوبی توسط شهرداری و شورای شهر در این زمینه در دست انجام است.

وی درباره توسعه خطوط حمل و نقل عمومی در شهرهای اقماری تهران گفت: چهار بانده کردن قطار حومه‌ای «پیشوا-ورامین- قرچک» تا دو سه ماه آینده مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

استاندار تهران درباره شهرهای غرب استان تهران گفت: در پرند تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران در دست اقدام است که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات فنی و حقوقی در غالب تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

بندپی درباره تأمین هزینه این خطوط گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده و شهرداری نیز در غالب تهاتر هزینه می‌کند؛ شهرداری پرند هم زمینی را برای ایستگاه حمل و نقلی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهد.

وی در رابطه با قطار ریلی ۴ شهر غرب استان تهران گفت: مطالعات این طرح توسط شرکت راه آهن انجام شده و مقرر شده است شهرداری‌های مناطق، زمینی را در اختیار ما قرار دهند. شهرهای جدید این مناطق نیز باید در این طرح مشارکت کنند و سازمان راه آهن نیز نسبت به احداث آن اقدام کند.

استاندار تهران ادامه داد: مطالعات اولیه انجام شده است و امیدواریم در دی ماه عملیات اجرایی این طرح توسط راه آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

کد خبر 462294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.