نگاه واقع بینانه به مقوله پژوهش داشته باشیم

مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های معاونان پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عملگرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه‌های پژوهشی جدیت به خرج دهیم.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیر امور مدارس علمیه قم در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه قم با اشاره به تغییرات مدیریتی در معاونت پژوهش، اظهار کرد: پژوهش نیازمند تغییرات و تحولات بسیاری است و باید گفت مرکز مدیریت و ستاد کاری در عرصه پژوهش و تهذیب انجام نداده است نه اینکه نخواسته‌اند بلکه از توان آنها خارج بوده است.

وی اظهار کرد: باید از معاونین پژوهش قدردانی کرد چرا که با وجود بودجه کم پژوهش این عزیزان به کار خود ادامه داده‌اند و این بسیار ارزشمند است.

مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: باید از نگاه عرشی به مقوله پژوهش دست برداریم و کمی فرشی و به عبارت دیگر واقعی‌تر به پژوهش بپردازیم و فضای مدارس و توان آنها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: پژوهش امری دیر بازده است اما وقتی به نتیجه برسد آثار آن ماندگار خواهد بود، بنابراین باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام عباسی گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های معاونین پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عمل‌گرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه‌های پژوهشی جدیت بیشتری به خرج بدهیم.

وی افزود: پژوهش خود را در فرایند نشان دهد به طوری که تعلیم بدون پژوهش اتفاق نیفتد و در روند ارزشیابی طلاب این نکته باید لحاظ شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های علمی حالت سوری دارند بنابراین به زودی گروه‌های علمی تربیتی دچار تغییراتی خواهند شد و از حالت سوری خارج می‌شوند و واقعی‌تر و میدانی تر خواهند شد.

بنابه گزارش رسا، مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: از دو مسیر نسبت به تقویت و حمایت گروه‌های علمی و تربیتی اقدام شده است، مسیر اول بهره‌ گیری از هدیه طرح تکریم رهبر معظم انقلاب است و مسیر دوم اینکه ردیف بودجه مستقلی را برای گروه‌های علمی دنبال می‌کنیم که امیدواریم محقق شود.

کد خبر 462181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.