سیگاری‌ها در معرض ابتلای نوع شدید بیماری کرونا

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ماده شیمیایی موجود در سیگار خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقد هستند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ماده شیمیایی "کادمیم" (Cadmium)، تاثیر منفی بر سلامت افراد می‌گذارد. بنابراین ریه کسانی که در معرض این ماده هستند، به شدت تحت تاثیر ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا قرار می‌گیرد.

سیگار حاوی مقدار زیادی کادمیم است. در اوایل شیوع بیماری کرونا، پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند افراد سیگاری و مسن، بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کرونا قرار می‌گیرند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر کادمیم موجود در سیگار بر ابتلا به بیماری کرونا، آنفلوآنزا و ذات الریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها نمونه خون و اطلاعات پزشکی ۱۶ هزار فرد را ارزیابی کردند. همچنین در این مطالعه مقدار کادمیم موجود در بدن افراد سیگاری و غیرسیگاری، سن، شاخص توده بدنی (BMI)، سطح تحصیلات، فشار خون، نژاد، میزان کلسترول و جنسیت افراد در نظر گرفته شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد هرچه میزان کادمیم در بدن افراد بیشتر باشد، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی مانند کووید -۱۹، آنفلوآنزا و ذات الریه در آن‌ها بیشتر خواهد بود. بر اساس شواهد به دست آمده، کادمیم خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

بنابراین افراد سیگاری باید به منظور محافظت از خود در برابر تاثیرات شدید بیماری کرونا، سیگار کشیدن را ترک کنند. علاوه بر این مردم باید مصرف مواد غذایی سرشار از کادمیم مانند برنج، حبوبات، دانه‌های سویا، غذاهای حیوانی و سبزیجات برگ‌دار را محدود کرده و بیشتر مواد غذایی مانند کلم پیچ و کلم بروکلی که حاوی کادمیم کمتری است مصرف کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شده است.

کد خبر 462176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.