افزایش پرداخت زکات در اردبیل/ ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران و کشاورزان اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال‌جاری زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از کمیته امداد استان اردبیل، حسین دشتی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اعضای شورای زکات استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند که در اسرع وقت در اختیار خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است، افزود: هرچقدر کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیشتر شود، به همان میزان می‌توانیم بخش قابل توجهی از نیازهای ضروری محرومان جامعه را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران اردبیلی بیش از شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در هشت ماهه سال‌جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز نیکوکاران اردبیلی حدود چهار میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کرده بودند.

دبیر شورای زکات استان اردبیل با اعلام اینکه حدود سه میلیارد تومان از زکات واجب و مستحبی با مشارکت مراکز نیکوکاری دریافت و در بین مددجویان توزیع شده است، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در یاری‌رسانی به مستمندان استان اردبیل ایفا می‌کنند که در سایه تلاش‌های آنها بسیاری از مشکلات خانوار بی‌بضاعت برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا در امر رسیدگی به امور مستضعفان استان اردبیل هزینه شده است، گفت: ۹۱ درصد از زکات پرداختی در قالب سهم‌الفقرا و ۹ درصد آن نیز به منظور اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

دشتی بیان کرد: انجام پروژه‌های عام‌المنفعه متولیان خاص خود را دارد که کمیته امداد موظف است زکات مال و مستحبی را تنها برای تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک معیشت، درمان، تعمیر مسکن و سایر نیازهای اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه زکات پرداختی توسط کشاورزان و خیران در همان روستاها هزینه شده است، بیان داشت: زکات با همکاری دهیاران، شوراهای شهر و روستا، امام جماعات و ریش‌سفیدان محلات به دست نیازمندان در همان منطقه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه احیا و ترویج فریضه واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است، اظهار کرد: با پیروی از این فریضه واجب الهی می‌توانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت در منطقه باشیم.

دشتی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب رفع فقر و محرومیت می‌شود، تأکید کرد: از خیران، روستاییان و کشاورزان خواستاریم تا با پرداخت به موقع زکات و سایر وجوهات شرعی، به مرتفع ساختن مشکلات و مسائل اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی #۰۴۵*۸۸۷۷* و ارسال عدد ۵ به سادگی زکات و کفارات خود را پرداخت کنند، گفت: همچنین کشاورزان و خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان اردبیل نیز زکات خود را به دست اقشار آسیب‌پذیر برسانند.

کد خبر 462164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.