طرح رزمایش زمستانه تا ۲۰ اسفند اجرایی می‌شود/الزامی شدن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در مناطق کوهستانی و برف گیر از امروز تا بیستم اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین پورقیصری در حاشیه آغاز طرح رزمایش زمستانه پلیس راه استان اصفهان گفت: رزمایش طرح زمستانه که از امروز با حضور مسئولان استانی در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان کلید خورد تا ۲۰ اسفند ماه اجرا می‌شود و بعد از آن نیز طرح نوروزی توسط پلیس راه و راهور نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در طرح رزمایش زمستانه امسال بیش از هزار تیم از پلیس راه و تیم‌های امدادی و خدمات رسان در ۱۳ هزار کیلومتر از جاده‌های استان مستقر شده و پوشش ترافیکی این جاده‌ها به ویژه ۹ گردنه و منطقه برفی و صعب العبور استان را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در طرح زمستانه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان نسبت به سال قبل خود را شاهد بودیم که قطعاً کسب این موفقیت در نتیجه همراهی خوب مردم و همبستگی یگان‌های امدادی با پلیس است.

سرهنگ پورقیصری در عین حال مردم را از انجام هر گونه سفر غیر ضروری در شرایط ویژه کرونایی کشور برحذر داشت و تاکید کرد: مأموران پلیس راه در تمامی مبادی ورودی و خروجی استان از ترددهای غیر مجاز جلوگیری کرده، ضمن اینکه دوربین‌هایی که در سطح جاده‌ها نصب هستند نیز مشخصات خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد کنند را ثبت کرده و این خودروها را مورد اعمال قانون قرار خواهند داد.

وی از الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در مناطق کوهستانی و برف گیر از امروز تا بیستم اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: اگر رانندگان الزامی برای تردد در مناطق برفی و کوهستانی دارند بایستی حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و لباس گرم را همراه خود داشته باشند.

سرهنگ پورقیصری تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس راه عنوان کرد و اظهار کرد: در طرح رزمایش زمستانه پلیس راه مأموران این پلیس با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و تمامی تخلفات حادثه سازی که زمینه ساز تصادف باشند قاطعانه برخورد می‌کنند.

کد خبر 462144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.