جزئیات برگزاری امتحانات دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: شیوه‌نامه برگزاری امتحانات دروس فارسی و ریاضی از تهران ابلاغ شده است اما هنوز بخشنامه استانی آن ارسال نشده است چرا که هنوز از ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان مجوزی برای نحوه برگزاری امتحانات دریافت نکرده‌ایم و فردا به صورت بومی تصمیم‌گیری می‌شود.

لیلاسادات ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری حضوری امتحانات دروس فارس و ریاضی دوره ابتدایی، اظهار کرد: شیوه‌نامه برگزاری امتحانات این دروس از تهران به استان ابلاغ شده است اما هنوز بخشنامه استانی آن ارسال نشده است، چرا که هنوز از ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان برای نوع و نحوه برگزاری امتحانات دوره ابتدایی مجوزی دریافت نکرده‌ایم و فردا به صورت بومی در استان درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی آزمون تراکمی و پایانی نداریم، افزود: چنین آزمونی از دانش آموزان در دوره ابتدایی گرفته نمی‌شود و دانش‌آموزان در طول زمان طی تدریسی که معلم در کلاس انجام می‌دهد و انجام آزمونک‌ها و آموزش‌ها و تکالیف ارزیابی می‌شوند و با این روش معلم درباره نمره دانش‌آموز اظهار نظر می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحران کرونا تدریس معلمان به صورت مجازی انجام می‌شود، اما در دوره ابتدایی به ویژه کلاس اول و دوم ابتدایی بیشتر تدریس به صورت حضوری مدنظر است تا دانش‌آموزان این پایه‌ها بتوانند با معلم خود ارتباط برقرار کنند یا حداقل می‌توان در پاندمی کرونا برگزاری کلاس‌ها را به صورت ترکیبی با استفاده از تدریس مجازی و حضوری برگزار کرد.

وی با توضیح اینکه ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان در حال حاضر به حداقل رسیده است، تصریح کرد: در فضای مجازی شناخت صددرصدی به ویژه درباره کلاس اول اتفاق نمی‌افتد و اگر شرایطی فراهم شود که طبق دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا و به دور از استرس، دانش‌آموزان بتوانند با معلم خود ارتباط برقرار کنند تا معلم نیز با بررسی دقیق‌تر بتواند آن‌ها را ارزیابی کند که آموزه‌هایی از جمله الفبا، نوشتن و ترکیب کلمات را آموخته‌اند یا خیر، بهتر است.

وی تاکید کرد: با این روند افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های بعد نیز کمتر خواهد بود، البته تمام این موارد منوط به تصمیم ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان است.

ابطحی با اشاره به رصد و ارزیابی توصیفی دانش‌آموزان و اطمینان از فرآیند آموزش، اضافه کرد: نظر وزارت آموزش و پرورش نیز بر ارزیابی و اطمینان از فرآیند یادگیری دانش‌آموزان است تا معلم بداند با هر کدام از دانش‌آموزان در ارتباط با نحوه تدریس چگونه برخورد کند و اگر دانش‌آموزی به تکالیف بیشتر و رفع اشکال نیاز داشت برای وی انجام شود.

وی گفت: هدف ما از برگزاری حضوری کلاس‌ها در پایه ابتدایی موارد ذکر شده است و خانواده‌ها نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

کد خبر 462027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Yasin IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام من دانش آموز کلاس ششم هستم ماه قبل پدر و مادرم درگیر کرونا شدند ما بعد از اون در قرنطینه هستیم کلاس ششم ها که زیاد مهم نیست پس این همه هیاهو چیه آنلاین کنید خود به خدا تو آموزش حضوری همه نمره بالا هستن دیگه بس کنید دانش آموزان از استرس دارن میمیرم