ویژه برنامه‌های رادیوی استانی در شب یلدا

شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها، برنامه‌های مختلفی را با توجه به شرایط ویژه امسال برای شب یلدا تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، با توجه به استمرار شرایط ویژه به دلیل همه‌گیری کرونا و لزوم تداوم اجرای دستورالعمل‌ها بهداشتی، صدای استان‌ها به منظور فراهم کردن اوقات شیرین و مفرح، دورهمی رادیویی طراحی کرده است.

این برنامه‌ها با بسته‌های طنز رادیویی و با تاکید بر موسیقی محلی و اصیل ایرانی، پخش می‌شود. بر این اساس و از ۱۰ روز قبل به سفارش ستاد ملی مقابله با کرونا، تولید بسته‌های کوتاه صوتی، آنونس‌هایی مبنی بر تبلیغ پویش «در خانه بمانیم»، پویش یلدای همدلی «دور از هم و برای هم» در کنداکتور پخش مراکز قرار گرفته است.

ویژه برنامه‌های شب یلدای مراکز به مدت دو ساعت با هدف آشنایی و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی شب یلدا و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده به صورت زنده تولید و پخش می‌شود.

این برنامه‌ها با محوریت امید، آگاهی، سلامت، شادی و سرگرمی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل تکریم روز پرستار و سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، نمایش‌هایی با رویکرد طنز و مباحث ارشادی و تربیتی در فواصل کنداکتور پخش، فلسفه وجودی شب یلدا و نگاهی به آداب و رسوم این شب در هر استان، گفت‌وگو با مهمان به صورت تلفنی که معمولاً از چهره‌های محبوب هنری و ورزشی هر استان است، تقویت اطلاعات و آگاهی‌های عمومی به ویژه درباره نکات بهداشتی و مراقبت از سلامت خود در برابر بیماری کرونا و آیتم‌های طنز برای نقد مهمانی‌های فامیلی خواهد بود.

از دیگر آیتم‌های دورهمی شب یلدای رادیوهای استانی می‌توان به گفت‌وگوی تلفنی با مشاهیر، مفاخر فرهنگی و هنرمندان هر استان، معرفی غذاهای سنتی و شب چره برای شب یلدا، ترویج دید و بازدید مجازی، شاهنامه‌خوانی به عنوان یکی از رسوم کهن مردم ایران بویژه در شب‌های زمستان، تفال به حافظ و حافظ خوانی، داستان و مثل‌ها در فرهنگ بومی هر منطقه، بخش‌هایی با محوریت آداب و رسوم پسندیده بومی، مسابقه تلفنی و پیامکی، بخش ویژه مدافعان اسلام، گزارش از بیمارستان‌ها و مشاغل شیفت شب، خاطرات شهدا با تاکید بر شخصیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، گفت‌وگو با کارشناسان فرهنگ عامه، گفت‌وگوی تلفنی با خوانندگان محلی و ملی و بهره‌گیری از آرشیو آواهای قدیمی فولکلور اشاره کرد.

کد خبر 461846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.