دیدار احتمالی آنتونی بلینکن و مایک پمپئو

منابع آگاه از احتمال دیدار وزیر امور خارجه دولت فعلی آمریکا با گزینه پیشنهادی دولت بعدی برای سمت وزیر خارجه، در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داده‌اند.

به گزارش ایمنا، سه منبع آگاه خبر داده‌اند که انتظار می‌رود پنجشنبه هفته جاری -۲۷ آذرماه- مایک پمپئو، وزیر امور خارجه فعلی آمریکا با آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی دولت جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب این کشور برای سمت وزیر خارجه دیدار کند.

پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته این دیدار، اولین نشانه به رسمیت شناختن پیروزی بایدن در انتخابات از سوی یکی از مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا خواهد بود.

بر اساس ادعای این منابع آگاه، بلینکن که برای تصدی سمت وزیر امور خارجه آمریکا نیاز به تأیید مجلس سنای این کشور دارد، انتظار چنین دیداری را نداشته است.

یکی از منابع آگاه دیگر هم در این خصوص گفت: «تیم بایدن نمی‌دانست که آیا پمپئو با دیدار با بلینکن موافقت می‌کند یا خیر.»

این دیدار اولین دیدار بین این مقامات، بعد از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات خواهد بود.

این دیدار همچنین در حالی برگزار می‌شود که بامداد امروز (سه‌شنبه) با اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا موسوم به الکترال کالج، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با ۳۰۶ رأی الکترال تأیید شد.

مایک پامپئو پیش‌تر از پذیرش شکست ترامپ در انتخابات امتناع کرده بود و در سخنانی درباره انتقال قدرت گفته بود که قدرت بدون هیچ مشکلی به دولت بعدی ترامپ منتقل خواهد شد.

بایدن تا به حال رسماً چند نفر از اعضای کابینه‌اش را مشخص کرده است و بلینکن جز اولین گزینه‌هایی بود که بایدن برای تصدی سمت وزیر خارجه دولت خود انتخاب کرد.

منبع: فارس

کد خبر 461839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.