۲۸۰ هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای در اصفهان توزیع شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: حدود ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک یارانه ای با ارز دولتی در بین رانندگان استان اصفهان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جعفری در نشست خبری امروز _سه شنبه ۲۵ آذر_ که به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ جغرافیایی و اقتصادی در زمینه حمل و نقل دارای شرایط ویژه‌ای است و سالانه با حدود ۵۳ میلیون تن جا به جایی کالا به سایر استان‌ها رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای جایگاه سوم جا به جایی مسافر در کشور است، اضافه کرد: سال جاری به دلیل شیوع کرونا شرایط خاصی حاکم بود و جا به جایی مسافر نیز ۵۳ درصد کاهش یافت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم شد و افزایش نرخ دلار از مهرماه ۱۳۹۷ به منظور جلوگیری از تورم و کمبود لاستیک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، توزیع لاستیک یارانه‌ای در بخش حمل و نقل عمومی کشور از طریق سامانه "تایر" آغاز شد.

جعفری ادامه داد: حدود ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای با ارز دولتی از مهرماه سال ۹۷ تاکنون در بین رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر استان اصفهان توزیع شده است که این توزیع لاستیک بر اساس میزان پیمایش، فعالیت و کارکرد ناوگان حمل و نقل و متناسب با میزان فعالیت آنها بوده است.

وی اضافه کرد: ادامه توزیع لاستیک نیز از طریق سامانه "کالا" وزارت صمت انجام می‌شود و رانندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست نسبت به دریافت حواله لاستیک اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: سال جاری مشکلاتی در زمینه توزیع روغن به وجود آمده بود که با هماهنگی صنوف و سازمان صمت استان توزیع روغن بین رانندگان آغاز شده است.

معضل حمل بار غیرمجاز توسط اتوبوس‌های مسافربری ادامه دارد

جعفری همچنین به معضل حمل بار توسط اتوبوس‌های مسافربری اشاره کرد و گفت: اتوبوس‌های مسافربری مجاز به جا به جایی کالا در قالب ضوابط تعیین شده، هستند و به شرکت‌ها و واحدهای مسافربری بخشنامه شده است که خارج از این ضوابط کالا حمل نکنند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها نباید کالاهای غیرمجاز یا خطرناکی را که برای مسافران مشکل و مزاحمت ایجاد می‌کند، جابه‌جا کنند، ادامه داد: با توجه به تلاش همکاران و همکاری پلیس راه، با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی که در این زمینه تخلفاتی داشتند، برخورد شده است؛ تخلفات شرکت‌های مسافربری در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و برای آنها رأی صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: پیگیری‌ها در این زمینه به کاهش ۲۵ درصدی تخلف و حمل بار غیرمجاز توسط اتوبوس‌های مسافربری شده است اما این معضل کماکان ادامه دارد زیرا یکی عوامل آن وجود شماری از واحدهای صنفی جنب پایانه مسافربری کاوه است که اینها خارج از مجوز به جا به جایی کالا اقدام می‌کنند.

جعفری گفت: دستگاه قضائی همکاری خوبی در این زمینه با اداره راهداری داشته است و برای حل و فصل این مسئله از طریق اماکن و دفتر حقوقی سازمان راهداری پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 461760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.