تونس می‌تواند دروازه ورود ایران به کشورهای آفریقایی باشد

رئیس جمهور با قدردانی از مواضع جمهوری تونس در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی بویژه در برخورد با اقدامات و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: جمهوری تونس می‌تواند دروازه ورود ایران به کشورهای آفریقایی و شمال آفریقا باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «سمیر المنصور» سفیر جدید تونس با اشاره به اینکه جمهوری تونس به عنوان کشوری مسلمان، برادر، دوست و مهم در شمال آفریقا می‌تواند دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی، شمال آفریقا و اروپا باشد، تاکید کرد: روابط تهران- تونس پس از انقلاب در این کشور خوب و رو به توسعه بوده است و احساس قرابت و نزدیکی بین دو کشور به وجود آمده است.

«سمیر المنصور» سفیر جدید تونس نیز در این دیدار، تاکید کرد: جمهوری تونس اراده‌ای عمیق و توجه ویژه برای توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست، برادر و مسلمان ایران دارد و تونس می‌تواند به عنوان سکویی برای روابط ایران با اروپا و آفریقا شود.

وی با اشاره به روابط و پیوندهای تاریخی بین دو ملت، تصریح کرد: مردم تونس علاقه‌ای ویژه به ایران دارند و آمادگی داریم روابط دو جانبه در همه سطوح تعمیق یابد.

کد خبر 461751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.