علت محدودیت پذیرش مرسولات پستی در بوشهر اعلام شد

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: دلیل محدودیت در پذیرش روزانه مرسوله‌های پستی در بوشهر توقف همکاری خودروهای بخش خصوصی با پست است و در صورت همکاری مسئولان و نتیجه بخش بودن رایزنی‌ها، تا ۲ هفته آینده ارسال بسته‌ها به روال عادی بر می‌گردد.

به گزارش ایمنا، علی پارسیده اظهار کرد: افزایش چشمگیر ترافیک پستی پس از شیوع ویروس کرونا و گسترش کسب و کارهای الکترونیک، سبب شد تا شبکه درآمدی تازه‌ای شکل گیرد و برای اولین بار ۴ خودرو بخش خصوصی برای ارسال مرسولات با پست بوشهر همکاری کردند.

وی ادامه داد: حدود ۲ هفته قبل یکی از این خودروها در محدوده انتظامی استان فارس با گمان حمل کالای قاچاق توقیف شد.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: هر چند این خودرو با پیگیری‌های پست و سایر مسئولان استانی آزاد شده است اما سه خودرو دیگر نیز با نگرانی از تکرار این مساله همکاری خود را با پست متوقف کرده‌اند و در زمان حاضر تنها یک خودرو دولتی برای ارسال مرسوله‌های پستی استان فعال است.

پارسیده افزود: این خودرو ۷۰۰ بسته و ۲۰۰ نامه پستی ظرفیت دارد، در صورتی که در شرایط عادی ما روزانه بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مرسوله را جابجا می‌کردیم.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه هزینه دریافتی پست برای فعالان بخش تجارت الکترونیک مناسب است، تقاضا روز به روز افزایش می‌یابد طوری که ترافیک پستی بوشهر در مهر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشت، اکنون این رقم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

مدیرکل پست استان بوشهر اعلام کرد: پست متعهد است بسته‌های پستی را در مدت زمان مشخصی ارسال کند، بنابراین نمی‌تواند بسته‌های پستی بیش از ظرفیت ارسال را تحویل گیرد که لازم است و در روز تنها ۷۰۰ بسته پذیرش کند.

پارسیده عنوان کرد: در دفاتر پیشخوان سراسر استان روزانه ۱۰ بسته پستی پذیرش می‌شود و این میزان در دفاتر دولتی بسته به میزان ترافیک متفاوت است.

وی گفت: پست خود را سکوی تجارت الکترونیک در شرایط حاضر می‌داند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات پیش آمده می‌کند اما همکاری مسئولان استانداری و فرمانداری نیز در این زمینه ضروری است.

پارسیده ادامه داد: استاندار بوشهر دستور پیگیری جدی مساله را داده است و اکنون معاونان اقتصادی و سیاسی استاندار با مجموعه نیروی انتظامی در حال مذاکره و رایزنی هستند تا با ساز و کاری خودروهای پستی متوقف نشوند.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: از اسفندماه سال گذشته با افزایش تجارت الکترونیک حجم فعالیت در پست بوشهر افزایش یافت طوری که ۶۵ درصد از افزایش ۱۰۰ درصدی ترافیک پستی بوشهر را بسته‌های مربوط به مشاغل تشکیل می‌دهد.

وی در ارتباط با ترافیک دریافتی مرسولات در استان گفت: در زمان مشابه سال گذشته روزانه ۳ هزار بسته پستی در استان تجزیه و توزیع می‌شد که این رقم اکنون به ۱۰ هزار بسته رسیده است در حالی که نیروی نامه رسان و زیرساخت‌های پستی افزایشی نداشته است.

پارسیده افزود: در حالی که پیش از این یک نامه رسان روزانه ۷۰ بسته پستی توزیع می‌کرد اکنون باید ۱۳۰ بسته توزیع کند و این روند توزیع را کند می‌کند.

مدیرکل پست بوشهر بیان کرد: به دنبال این هستیم تا با افزایش فضای تجزیه مبادلات، به زودی ظرفیت تجزیه و توزیع استان را افزایش دهیم تا این روند سرعت گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 461725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.