مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای طرح سیل بند بتونی محله بانبرز با هدف جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و باران های سیل آسا و جلوگیری از پی آمدهای سیل برای محلات حاشیه شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، علی اصغر کاظمی اظهار کرد: در راستای بازآفرینی محلات حاشیه شهر و جلوگیری از حوادث و پی آمدهای سیل، اجرای سیل بند بتونی محله بانبرز شهر ایلام توسط اداره کل راه وشهرسازی استان در دستور کار قرار گرفت و فاز اول این طرح به صورت کامل به اتمام رسید.

علی اصغر کاظمی در مورد مشخصات سیل بند محله بانبرز گفت: طول فاز اول این طرح ۲۵۰ متر است که برای اجرای آن نزدیک به ۱۶ میلیارد ریال اعتبار از محل باز آفرینی شهری وزارت راه وشهرسازی هزینه شده است.

وی در خصوص فاز دوم این طرح گفت: فاز دوم طرح شامل ادامه اجرای سیل بند بتنی به طول ۵۰ متر و اجرای دال بتونی (پوشش سقف کانال سیل بند) و اجرای دستک‌های هدایت آب به کانال و همچنین گابیون بندی در بالا دست برای جلوگیری از ورود گل و لای به کانال می‌باشد که برای آن حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام هدف از اجرای این طرح را جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و باران‌های سیل آسا و جلوگیری از پی آمدهای سیل برای محلات حاشیه شهر عنوان کرد و افزود با اجرای سقف این کانال ارتباط بین محله‌ای این منطقه نیز تسهیل شده است.

کد خبر 461694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.